FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tackar för alla svar!
Det hela slutade i alla fall lyckligt för någon vecka sedan. Bilen gick att rulla igång och en mekaniker på en verkstad konstaderade att det var startmotorn som gjort sitt genom att vrida på nyckeln medans motorn var igång. Ska visst rassla till i startmotorn om den är hel, det gjorde det inte. En ny startmotor hittades på skroten för 750 spänn och nu går bilen som den ska igen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Skönt att höra att det slutade billigt :-)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Medlem
|
Bilmek som jag är, tänkte när jag läste din tråd att det är startmotorn som gett upp, men jag ser att problemet är löst så lycka till med bilen.....
Vill också påpela för er läsare att det finns ett jävligt bra forum där man kan skriva sina frågor i, där får man snabba och bra svar: Länk: http://www.mrf.se/diskussioner/diskussion.asp?forum=3 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Rullar stereon så skulle iaf startmotorn gunga igång lite och lysena / radion svaja... Så inte batteriet iaf... Mät på startmotorn och se om det kommer ström till den ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hehe, noterade det strax efter jag skrivit inlägget... Dock var jag för trött för att göra något mer
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har samma problem idag med min Ford Ka. Jag vrider på nyckeln men absolut ingenting händer. Inget klick...ingenting. För 1 år sedan stannade bilen under körning...den bara dog. Efter 1 månad på verkstad kom de fram till att det var datorsystemet som gått i sönder. Den var inte billig den.
Men vad kan problemet vara idag? Den gick ju felfritt igår! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
En gång körde jag en SAAB som inte ville starta efter att jag kört en sväng i stan. Vi bogserade den till verkstaden och efter mycket testande kom vi fram till att bensinmätaren gått sönder - bilen hade tom tank...
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|