FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi ska skicka ut ett reklamblad till ca 3000 företag, i samband med att vi öppnar vår butik i det området.
Vill ju självklart att reklambladet (går som oaddresserad direktreklam) ska ha effekt! Har ni några tips / råd / exempel på hur man kan göra för att inte bli ett reklamblad i mängden. Skulle en "kupong" kunna fungera där man får ett 10-Pack DVD skivor på köpet om man köper något. Kanske en trisslott är bättre, och lockar mera? Tar tacksamt emot era synpunkter! ![]() Mvh Johan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Det är kanonsvårt. Personligen tycker jag att reklam skall vara relevant och enkel att förstå.
Beror ju mycket på vad syftet är. Vilka är det du skall sälja till?! Nördar, tekniker, ekonomer, tjejer, äldre? Tror det är fel att försöka nå alla med ett budskap. Då blir det oftast snurrigt.... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vad är det ni säljer?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Något som jag upplever att en del företag har svårt med är att göra sig av med på rätt ställe är gamla datorer, toner som är slut, gamla skärmar etc. Erbjud att ta mot gammalt dataskrot samtidigt som dom handlar. Exakt utformningen vet jag inte men det var ett litet uppslag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tips från en annan bransch: Om ni tar hand om förbrukat material, kolla upp så det inte finns regler som styr hanteringen av det förbrukade materialet. Är inte helt hundra på hur det är med datorer men med tanke på gift och metaller och sånt i datorerna, torde någon miljömyndighet typ Länsstyrelsen ha åsikter. Tillstånd kostar pengar så räkna med det i er annonseringskostnad.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nu har jag bara köpt HP-toner på sistone. Upptäckte mest av en slump att man kunde klippa ut en liten adresslapp och lägga den gamla tonern i kartongen och lämna in den på posten.
Fungerar det inte så med övriga också?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
heh....jag lämnade in min toner på miljöstationen på tippen....han som jobbade där slängde den direkt i brännbart...så noga var det
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Annars finns den optimala lösningen för allt sånt, sopnedkasted. Sväljer allt man inte vill ha..Även toner , gamla batterier osv.
:-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Tillbaka till problemet. Hur ska jag göra för att reklambladet ska sticka ut. Tycker ni gratis produkter är ett bra sätt rent generellt? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|