FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Den domän jag tänkte regga (.se) är upptagen som vanligt med en domänskojare som lagt en massa reklam på den. Även .com adressen är tagen vilket lämnar .net, .org och .eu kvar. Domän ska användas som webutik.
Vad han ni tagit, vad tror ni är bäst för besökaren, .net, .org, .nu eller .eu? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Du bör välja ett annat namn eller köpa .se domänen
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Man kan inte slå den där skojaren på fingrarna och köpa bolagsnamnet och doman.se och få .se att tvångsöverföra namnet? tyvärr så är det ett ord och inte ett namn, men med ändelsen .se får bör man väll regga det namnet hos bolagsverket?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vad jag förstått så kan man inte vinna en tvist om XYZ.se är reggad före registreringen av XYZ AB.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
vill du verkligen ha den domänen, försök köpa den eller hitta en annan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ja det är sant, men jag personligen ser det inte som en särskilt bra eller seriös affärsidé att köpa domäner och lägga meninglös reklam dem för att sedan sälja dyrt.
Men det är bara vad jag tycker, åter till ämnet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Självklart kan du inte starta ett företag och tvinga till dig domänen på det viset!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
Kanske dem har väldigt stora planer ibland och istället för att inte tjänat någonting under tiden som mabn bygger upp innehåll på sidan, så lägger man upp en sedo-sida med sponsrade länkar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Vilket domännamn är det? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vilken domän det är skulle jag aldrig säga
![]() Den seriösa firman som parkerat domänen och förmodligen ska använda domänen (inte) är Name Navigation AB. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|