FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Såg för några månader sedan en strömadapter/fördelare med Ethernetkontakt så att man kan bryta strömmen till vad man har anslutet via nätet. Så även om en server har låst sig så kan man bryta strömmen "remote" och slå på den igen. Tyvärr så hittar jag inte den igen och skulle vara tacksam om någon annan har en länk eller tips på var jag kan hitta den igen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
//Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det finns även en minicall variant som fungerar bra på claes olsson för 2500 eller ngt
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Finns många modeller av sådana PDU, APC har en del fina. Men normalt kostar alla några tusen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Att de kostar är jag väl medveten om =)
Lämna gärna några länkar så kan jag spana igenom. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Funktionalitet kan variera, men i grunden finns ofta ett eget nätverksanslutning med möjlighet att fimpa burken. Antigen via ett CLI eller en webbsida. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej
Vi använder dessa. Är riktigt trevliga ( men dyra ) eftersom dessa kan starta upp i sekvens så man slipper strömspikar när allt ska startas upp. Det medföljer en webbsida där du kan slå av och på och du kan sätta lösenord på ett visst utag. Enda problemet är att den bara tillåter en användae inloggad samtidigt vilket gör att man inte kan låta kunderna logga in på den direkt utan man måste bygga in strömbrytaren i en annan kontrollpanel som man visar för kunden så att alla har tillgång till den.. http://www.apc.com/products/family/index.cfm?id=70 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om du vill använda dej av fasta telenätet kan du gå in på Classe (Clas Ohlson) och köpa dig en fjärrswitch (36-1199). En sån styr värmen i min sommarstuga.
Mvh. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|