FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Efter diverse strul med plintar o kabelhärvor så har jag beslutat att delvis till övergå till trådlösa telefoner.
Behöver 5 st med headset + bältesclip inkl basstation/laddare för varje lur. Har väl funderat på att kunna lägga en 1500-2000 / telefon med tillbehör räcker det för att få hyffsad kvalitet? och kan någon tipsa om lämplig leverantör?!? Bra tips om modeller och inköpsställen mottages tacksamt!!! ......... Ett önskemål till Thomas och Admin/moderatorer Varför inte göra en "Rubrik" här på forumet som heter inköp?!? Det ligger ju "jag söker efter t-shirt tryckare"......"billiga klistermärken"........och en hel drös med andra trådar där folk letar inköpsställen/leverantörer lite varstans här på wn. bara en ide jag fick =) Edit: Jag menar alla medlemmar här på forumet besitter ju lite "konsumentpower" ändå ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kom upp på en kopp kaffe imorgon och kolla på min söta lilla Siemens SL100. Har en hemma och en på kontoret. Sägs att mobiltillbehören ska passa även dessa, men jag har inte provat. En fördel är att basstationen är fristående, så du kan ha den på ett ställe och borshållaren (laddaren) på ett annat. Hemma har jag basstationen i en byggnad och telefonen i en annan.
Siemens gör riktigt bra trådlösa telefoner. Jag är inte speciellt intresserad av deras mobiltelefoner dock. Jag hade en trådlös doro som tappade kontakten med basstationen och aldrig återfick den. Jag fick telefonen utbytt men med den nya telefonen hände samma sak. Riktigt uselt.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Instämmer med Jonny, Siemens har mycket bra bärbara telefoner. Ett stort plus är dessutom batteritiden på de flesta modellerna som verkligen håller en dags samtal. Kommer inte ihåg modellnummer på den vi har men den har en helt duglig högtalartelefon i sig också.
/Anders Holgersson |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag kör också Siemens SL100;or och är genomgående nöjd, mobiltelefontillbehör passar som sagt till dessa, kikar man på mobiltillbehör för Siemens SX1 så passar dessa till SL100;an också.
Kombinerat med Sl100;an kör jag en Grandstream 3000 (ip-lur) med ett GN-Netcom BT-headset som swappar mellan mobilen och fasta telefonin beroende på vad jag ställt in, är jag hemma så syncar den bara mot fasta telefon, så fort den tappar hemma-stationen slår den över till mobilen. Har ännu inte hittat något mer fungerande lösning, inga vidarekopplingar, inga konfigurationer, så fort man lämnar kontoret följer samtalen med (såvida man inte glömmer headsetet) ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ericsson gör jävligt bra dect-telefoner... Doros dyrare företagslurar är också väldigt schyssta.. Har en DORO digital televäxel på jobbet med 5 handenheter... Har inget att klaga på i dett fallet. Den gick dock på runt 12000 + moms med handenheter...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Går det att få tag i ericssontelefoner längre? Jag kör själv Ericsson 3186 som man kan köpa genom Telia - men det är de enda jag sett som säljer Ericssontelefoner.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Har också Siemens SL100. Den är toppen. Ibland säljer de den för under 800:- på t.ex. el-giganten.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag har en Siemens SL1 Colour. Vet dock inte riktigt vad det är för skillnad mellan en SL1 och en SL100? Mycket nöjd med min. Riktigt bra ljud på högtalarfunktionen. Namnutrop (med förinspelade namn) på de som ringer (mha nummerpresentation) är också en riktigt smidig funktion!
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Gigaset C450 använder jag mig av två stycken med vars en basstation. Underbar telefon med bältesklipp, handsfree och högtalartelefon för under 1000-lappen
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|