FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag söker en "liten" kontrollpanel för dedikerad server.
kontrollpanelen skall ha nedan funktioner eller liknande: Mail/Web/FTP/Nyhetsbrev/Backup Finns det någon som har förslag vart jag kan vända mig? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Beror lite på vad du tänkt köra. Till Linux finns det en som heter VHCS (www.vhcs.net) som är gratis. Den kanske kan duga? Annars har du några som kostar pengar:
DirectAdmin (Linux) = Mycket smidig och bra, inte så dyr heller Hsphere (Linux) (Kan kopplas ihop med windows-servrar också, men själva panelservern är såvitt jag vet Linux-baserad) Cube Panel (Linux och Windows) Ensim (Linux och Windows) Helm (Windows) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack.
DirectAdmin verkar trevlig.. Du vet ingen som är lite mer slimmad.. inte så mycket supertools liksom.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
DirectAdmin fungerar bäst och är troligen minst/smidigast
när det gäller alla ikoner och bös. Rekommenderar att du kör på den.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Finns det möjlighet att plocka bort det man inte behöver?? Eller vad menar du Mattias.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kommer inte ihåg exakt, men jag tror att man kan skräddarsy hur directadmin ska se ut, genom att bygga egna skin's - så man borde kunna plocka bort de delar man inte vill ha med. De har något slags API som man kan bygga från om man vill, men jag har inte testat det själv, så jag vet inte riktigt hur smidigt det är.
Men DirectAdmin är enligt mig den smidigaste kontrollpanelen i Linux-miljö. Enkel att jobba med, både som sysadmin och som slutkund. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
antar att du har kollat på www.webmin.com. Gratis och fungerar fint att köra. Har även många addons samt comersiella addons.
Ta en titt på http://www.thezpanel.com/ har för mig att vi har testat den någon nång också. plesk är väl gratis om du skall köra bara en domän, läs dock det finstilta :-) ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för alla bra förslag... Nu skall jag kolla vilken som passar bäst.
/Bo |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|