FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hej,
Är det någon som vet hur man gör ett eget program? Jag skulle vilja göra ett eget program som startar när man sätter i CD-skivan (med programmet på) i datorn. Det ska nästan vara som det är på CD-skivorna man får med till tidningen "Dator för alla"; man sätter i CD-skivan i datorn, programmet startas, det kommer upp en ruta på skärmen och man kan välja vad man vill göra. Jag skule vilja ha det likadant fast jag skulle vilja att; man sätter i CD-skivan i datorn, programmet startas, man kan kolla på bilder med texte etc. Jag skulle vara jättetacksam om någon har något bra program om hur man kan göra detta eller vet hur man gör?! Och ja jag har sökt runt men har inte fått något resultat som jag nappat på. Tack på förhand! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Sådana program är ofta utvecklade i Visual Basic, Delphi eller liknande.
Frågan är om du letar efter ett program som du kan anpassa eller om du är ute efter att lära dig att själv skriva ett sådant program.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det låter som du vill ha en katalog på CD. Ett förslag är att du göra katalogsidor i HTML och när du stoppar in CD-skivan så startar en browser men din startsida.
Är det något annat du är ute efter så berätta gärna lite mer ingående om vad det är. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har för mig att det är barnsligt enkelt att få ett program eller fil att starta automatiskt när man stoppar i skivan.
kolla om du hittar en sådan skiva typ "pc för alla". På den finns det ibland en fil som heter "autostart". kopiera den till hårddisken och öppna den i en textläsare så kan man i den ange vilket program eller fil som ska öppnas automatiskt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Okej, tack!
Det jag tänkte mig var något i stil med detta http://www.diddo.net/program.jpg, jag gjorde den själv. Så jag har inget sådant program utan bara en bild på hur jag skulle vilja ha det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Nykomling
|
Förlåt, det varjag som glömde att ladda upp bilden!
Men nu ska allt funka. Ni går in på samma adress (http://www.diddo.net/program.jpg). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
http:// samlogic.se/cdmc/cdmc.htm
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hej, tack!
Det var jätte bra det programet. Det var bara en sak det inte hade som jag ville ha, det var att det skulle kunna visa bilder och information i det fönstret. Men jag löste det genom att länka. Ännu ett tack! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Man behöver bara skapa en fil (som ligger i samma mapp som programmet som ska öppnas), filen ska heta AUTORUN.INF i filen ska det bara stå: [AutoRun] OPEN=programmet.exe Fast byt ut programmet.exe mot vad programmet som ska öppnas heter. Tack för hjälpen alla! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|