FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
Någon som provat Komodo? ( http://www.activestate.com/Products/Komodo/ )
Verkar trevligt vad gäller debugging m.m. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Måste säga att det finns få som slår Zend Studio på fingrarna när det gäller PHP-utveckling. Integrationen är bra mot deras andra produkter och det är lätt att sätta upp serverside debugging. Det märkliga är just bara att editorn är så väldigt seg. Jag saknar också en bra refactoring-funktion. Kanske blir det bättre för om jag inte minns helt fel har Zend börjat jobba på en Eclipse-integration istället för att fortsätta med själva editormiljön själva. Trots allt så rekommenderar jag Zend Studio starkt.
Det går dock faktiskt utmärkt att klara sig med emacs/vi och sen sätta upp xdebug själv. Det är helt gratis. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Håller med om att Zend Studio är mycket bra för PHP-utveckling.
Jobbar man i Linux kan även Bluefish vara ett alternativ, met på grund av biblioteket med färdiga kodsnuttar där man bara fyller i variabelnamn eller dylikt. Rätt med en gång och snabbt! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Finns även WIKI.. Editplus . info. Där man får hjälp om hur man kör Editplus på USB minne, i linux mfl. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Satt just och letade efter a ny editor.
Hittade en grym till Mac. ![]() Ingen som vet en liknande som är så smidig för Windows och Unix? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Nykomling
|
TextMate tycker jag är den bästa editorn. Minimalistiskt interface, färgkodning, enkelt att ändra teckenkodning, makros, etc etc etc
http://macromates.com/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag kör mest på SciTE vilket duger bra till enskilda små scripts och det finns stöd för de flesta syntax jag använder (PHP, actionscript, JS, XML)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Har hittills använd Notepad++, vilket har fungerat mycket bra då projekten inte varit enormt stora. Har också börjat kika på Eclipse lite grann.
Jag blev väldigt imponerad av TextMates demofilm, bl.a. hur den automatiskt skriver html-taggar (se videolänk i Wojts inlägg). Finns det något program för Windows (eller Linux) som gör likadant? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|