FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tjabba.
Vet någon av alla kunniga här inne hur man lämpligen löser detta problem? Idag kan vi på sajten ladda upp filmer (AVI, MOV, MPEG osv). Ur dessa filmer skulle jag vilja 'grabba' en bildframe som jag visar till resp film. Klickar man på bilden så spelar filmen upp. Uppspelningen lirar och allt funkar. Det är alltså bara själva Thumbnailen från filmen som idag är en showstopper... Någon som gjort detta tidigare och som har bra tips på komponenter eller liknande som klarar detta? //Stefan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du vill att det skapas en bild från filmens första frame när du laddar upp den?
I windows movie maker finns en funktion för att spara en bildruta som bild. Men det måste du förmodligen göra manuellt.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Ingen som har svaret på detta? Jag skulle också hemskt gärna vilja veta.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
ImageGrabber eller så tar du vanligt skärmdump med VLC.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
I Paint shop Pro installeras också Animation shop där kan du hämta upp filmer och "ta" en frame
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Steffe011 eller Henrikd, har ni hittat nån lösning på det ännu?
Är själv ute efter samma sak. /Rob |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
VLC (videolan) som 1337pm skrev tidigare är ett enkelt sätt att grabba bilder om du inte kan göra det i ett redigeringsprogram. Exempelvis Avid, Premiere, Finalcut osv.......
Picsizer är ett smidigt program för att göra om storleken på dom till önskad storlek för din webbsida. /Peder |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|