Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Bring Gmail to your domain

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-08-12, 18:37 #21
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
Jag skulle vilja testa detta på flera domäner och undrar om det går på ett konto, eller måste jag öppna ett nytt konto för varje domän?
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-13, 10:19 #22
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Vet inte om detta redan nämnts, men även MS/Hotmail har en sådan här tjänst.
http://domains.live.com/
Max är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-13, 20:55 #23
Tobab
Guest

Tobab
Guest

Citat:
Originally posted by Max@Aug 13 2006, 09:19
...och den har följande:

"Nytt! Med den nya funktionen Öppet medlemskap kan alla Internetanvändare skapa e-postkonton i din domän direkt från din webbplats."
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-13, 21:14 #24
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Sep 2004
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Citat:
Originally posted by Max@Aug 13 2006, 10:19
Typ 5 inlägg ovan ditt så tipsar Vimp om http://domains.live.com/
Oläst 2006-09-06, 18:37 #25
Ballenas avatar
Ballena Ballena är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2006
Ballena Ballena är inte uppkopplad
Medlem
Ballenas avatar

Reg.datum: May 2006
Har testat detta och är mycket nöjd. Kan dock inte ställa in CNS mx records elelr vad det hette. :/
Ballena är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-06, 19:19 #26
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004

Jag har varit mycket nöjd med Gmail så länge jag använt tjänsten men efter att ha testat Live måste jag säga att det krossar Gmail. Det jag har saknat mest i Gmail är mappar. Google vägrar erbjuda detta eftersom dom tycker man kan söka istället för att gruppera, jag och live är av annan åsikt.

Dessutom ser live i stort sett lika ut som outlook så man känner igen sig som användre.

Några andra saker som talar till live's fördel är knappar (skicka, svara o.s.v.) som har fasta placeringar. Jag har många gånger irriterat mig på att gmail placerar svara/skicka vidare längst ner i mailet. Vid en längre mailkonverastion på gmail blir det helt oläsbart efter ett tag och man vet inte längre vad man svarar på eftersom gmail slår ihop mailen.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-06, 20:03 #27
Timofey Timofey är inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2006
Timofey Timofey är inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2006
Jag kör med Gmail Apps och det är i mitt tycke mycket bättre än Microsoft Live.
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-07, 09:36 #28
Gonte Gonte är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Gonte Gonte är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Originally posted by robertsson@Sep 6 2006, 19:19
Jag har varit mycket nöjd med Gmail så länge jag använt tjänsten men efter att ha testat Live måste jag säga att det krossar Gmail. Det jag har saknat mest i Gmail är mappar. Google vägrar erbjuda detta eftersom dom tycker man kan söka istället för att gruppera, jag och live är av annan åsikt.
Dessutom ser live i stort sett lika ut som outlook så man känner igen sig som användre.
Ja, det saknar mappar, istället använder man "etiketter", vilket får precis samma effekt som mappar, med en skillnad: ett mail kan ha flera etiketter samtidigt, underbart när det rör två olika projekt samtidigt...

(Om du både tilldelar mailet en etikett och arkiverar det, så syns det inte direkt i inkorgen utan bara när du väljer den aktuella etiketten)

Citat:
Originally posted by robertsson@Sep 6 2006, 19:19
Några andra saker som talar till lives fördel är knappar (skicka, svara o.s.v.) som har fasta placeringar. Jag har många gånger irriterat mig på att gmail placerar svara/skicka vidare längst ner i mailet. Vid en längre mailkonverastion på gmail blir det helt oläsbart efter ett tag och man vet inte längre vad man svarar på eftersom gmail slår ihop mailen.
Va? Du ser ju varje mail i en egen ruta, i tidsföljd, med den senaste nederst (vanligtvis är de redan lästa mailen minimerade), och direkt under det sista meddelandet så har du svarsrutan... det är ju busenkelt att veta vad man svara på...
Gonte är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-07, 11:52 #29

Citat:
Ursprungligen postat av Gonte
Citat:
Ursprungligen postat av robertsson
Ja, det saknar mappar, istället använder man "etiketter", vilket får precis samma effekt som mappar, med en skillnad: ett mail kan ha flera etiketter samtidigt, underbart när det rör två olika projekt samtidigt...
(Om du både tilldelar mailet en etikett och arkiverar det, så syns det inte direkt i inkorgen utan bara när du väljer den aktuella etiketten)
Det finns etiketter men jag tycker det är långt ifrån lika lättanvänt som mappar. Jag vill kunna dra ett mail till en mapp, klart slut. Inte markera, tilldela, ändra, flytta, arkviera, o.s.v.

Citat:
Ursprungligen postat av Gonte
Citat:
Ursprungligen postat av robertsson
Några andra saker som talar till lives fördel är knappar (skicka, svara o.s.v.) som har fasta placeringar. Jag har många gånger irriterat mig på att gmail placerar svara/skicka vidare längst ner i mailet. Vid en längre mailkonverastion på gmail blir det helt oläsbart efter ett tag och man vet inte längre vad man svarar på eftersom gmail slår ihop mailen.
Va? Du ser ju varje mail i en egen ruta, i tidsföljd, med den senaste nederst (vanligtvis är de redan lästa mailen minimerade), och direkt under det sista meddelandet så har du svarsrutan... det är ju busenkelt att veta vad man svara på...
Då har du tyligen inte deltagit i en lång diskutïon på gmail. Testa att svara på ett mail 2 gånger, eller den andra personen svarar 2 gånger, eller om man raderar en del i ett mail... Efter en stund har du en tråd som heter "Kalle Anka (17)" och det går inte följa med alls i tråden. Skulle du vilja rensa i tråden och bara behålla senaste mailet går det inte heller. Man måste ta bort allt eller inget.
Oläst 2006-09-22, 09:38 #30

Ännu en nackdel med Gmail.

Jag får ett mail från X.
Jag svarar på mailet.

Jag vill skriva ut bara mailet från X utan mitt svar, hur gör man?
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017