FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
jag fick min Aktiveringskod idag
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Självklart att Google inte binder upp sig för mer än 1 år åt gången för att gratistjänst. Att dom skriver att dom har rätt att ta betalt betyder inte att dom kommer göra det, och för övrigt, det vore hemst om google tog betalt för en bra tjänst till företag? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Administratör
|
Fick mina tre aktiveringslänkar idag. Efter en dag eller så. Skall läsa igenom och se hurvida det är ball eller ej.
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Nej nej, jag har ingenting emot att de tar betalt. Absolut inte. Men jag vill gärna ha en koll på om det är $10 eller $1000 per år, innan jag sitter fast i deras system. I mitt fall med några hundra användare av mail är det inte så kul att säga till dem "nu på fredag försvinner Gmail för er, så kom ihåg att tanka ner era mail till er dator innan." Många av användarna vet knappt vad Outlook är, så i verkligheten är man tämligen fastlåst hos Google. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det kan nog alla kloka inse. Till det behöver man inte vara anti Google eller anti Microsoft eller vad det nu kan vara. Självklart kan man gilla deras produkter, men man bör samtidigt inte vara så pass naiv att tro att deras produkter är det bästa som finns. Sanningen är mer att när ett företag hamnar i en monopolliknande situation så konkurrerar de inte med andra företags produkter genom att själva producera de bästa produkterna utan genom helt andra metoder. Det i sin tur leder till att andra kanske bättre produkter har väldigt svårt att ta sig in på marknaden. För att ta en liknelse som brukar vara populärt. Dock inte bilar. Men vi kan ta glass. Glacebolagets strategi en gång i tiden var att köpa upp alla glasstillverkare i Sverige, vilket de gjorde. De erbjöd att tillhandhålla med en frys till försäljarna, men då fick de bara sälja Glacebolagets glass. Tror någon här på fullaste allvar att detta var till stor nytta för konsumenterna? Vad fick vi? Dyr glass och ett begränsat antal glassar att välja bland. Så var tror ni händer när Google har tagit över i stort sätt all annonsering på Internet. Ni kan aldrig förhandla med dem, för ni har inga konkurrenter till Google att gå till osv. Så digiArts fråga är helt berättigad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Har inte testat googles variant, men kan iaf tipsa om Microsofts Windows Live™ Custom Domains. Där får varje användare ett 2 GB Windows Live Mail-konto med allt vad det innebär. Att registrera det var löjligt enkelt, behövde bara ändra MX-uppgifterna på domänen och skriva domänadressen på Live Custom Domains, resten skedde automagiskt.
http://ideas.live.com/programPage.as...5-55db6b49f7de |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Google som fenomen skrammer mig ordentligt, betydligt mer an Microsoft. Det finns ýngen riktig konkurrent till dem, det finns ingen direkt insyn i verksamheten och vilken vettig företagare valjer att lagga hela sin viktigaste internettjanst pa en server i USA dar man har absolut noll koll...? Dar inte svenska lagar galler och man inte har mojlýghet att paverka?
Vansinne i mina ögon...
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
Vet någon om man kan skapa en egen signup-sida där medlemmar kan anmäla sig för ett konto eller måste jag skapa alla konton manuellt?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Guest
|
Du har ett adminkonto som du loggar in med och där skapar nya konton.
|
||
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag vet, men jag skulle vilja att mina medlemmar själva kunde registrera sig och jag bara godkänna. Jag kanske får lösa det med en egen databas parallellt.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|