Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Bring Gmail to your domain

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-07-28, 08:18 #11
MRDJs avatar
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2006
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar

Reg.datum: Mar 2006
jag fick min Aktiveringskod idag efter 2 dagar.
MRDJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-28, 08:54 #12
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
robertsson robertsson är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Originally posted by Anders Larsson@Jul 27 2006, 17:23
Jag har också ett hosted-konto, men när jag fick aktiveringsinfon valde jag att inte gå vidare.
Är det någon som öht har läst avtalet för denna tjänst? Avtalet gäller 1 år från det att det aktiverades, utan rätt att få det förlängt. Google har rätt att börja ta betalt för tjänsten.
Inte så kul att sitta där och inte kunna byta leverantör. Nej, Gmail for domains gick fetbort för oss.
Vem har sagt att man inte kan byta leverantör?
Självklart att Google inte binder upp sig för mer än 1 år åt gången för att gratistjänst. Att dom skriver att dom har rätt att ta betalt betyder inte att dom kommer göra det, och för övrigt, det vore hemst om google tog betalt för en bra tjänst till företag?
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-28, 12:12 #13
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Sep 2004
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Fick mina tre aktiveringslänkar idag. Efter en dag eller så. Skall läsa igenom och se hurvida det är ball eller ej.
Oläst 2006-07-28, 15:47 #14
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2004
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Anders Larssons avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av robertsson
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson
Jag har också ett hosted-konto, men när jag fick aktiveringsinfon valde jag att inte gå vidare.
Är det någon som öht har läst avtalet för denna tjänst? Avtalet gäller 1 år från det att det aktiverades, utan rätt att få det förlängt. Google har rätt att börja ta betalt för tjänsten.
Inte så kul att sitta där och inte kunna byta leverantör. Nej, Gmail for domains gick fetbort för oss.
Vem har sagt att man inte kan byta leverantör?
Självklart att Google inte binder upp sig för mer än 1 år åt gången för att gratistjänst. Att dom skriver att dom har rätt att ta betalt betyder inte att dom kommer göra det, och för övrigt, det vore hemst om google tog betalt för en bra tjänst till företag?

Nej nej, jag har ingenting emot att de tar betalt. Absolut inte. Men jag vill gärna ha en koll på om det är $10 eller $1000 per år, innan jag sitter fast i deras system.

I mitt fall med några hundra användare av mail är det inte så kul att säga till dem "nu på fredag försvinner Gmail för er, så kom ihåg att tanka ner era mail till er dator innan."

Många av användarna vet knappt vad Outlook är, så i verkligheten är man tämligen fastlåst hos Google.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-29, 16:41 #15
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Mattias
Citat:
Ursprungligen postat av digiArt
Google överallt, ingen som reagerar? Är det George Orwell vi vill ha i slutändan?
Och du tillbehör en slags anti-google grupp som anser att google är farliga?
Vad kommer hända ifall google fortsätter tillhandahålla bra tjänster, tjänster bättre än andra?

Själv tycker jag det är bra att saker och ting förbättras, speciellt att de är på samma ställe.
Alla företag som blir för stora och i stort skaffar sig en monopolliknande situation är till nackdel för konsumenter eller kunder. En vanlig följd av detta är högre priser, sämre service och sämre produkter.

Det kan nog alla kloka inse. Till det behöver man inte vara anti Google eller anti Microsoft eller vad det nu kan vara. Självklart kan man gilla deras produkter, men man bör samtidigt inte vara så pass naiv att tro att deras produkter är det bästa som finns.

Sanningen är mer att när ett företag hamnar i en monopolliknande situation så konkurrerar de inte med andra företags produkter genom att själva producera de bästa produkterna utan genom helt andra metoder. Det i sin tur leder till att andra kanske bättre produkter har väldigt svårt att ta sig in på marknaden.

För att ta en liknelse som brukar vara populärt. Dock inte bilar. Men vi kan ta glass. Glacebolagets strategi en gång i tiden var att köpa upp alla glasstillverkare i Sverige, vilket de gjorde. De erbjöd att tillhandhålla med en frys till försäljarna, men då fick de bara sälja Glacebolagets glass. Tror någon här på fullaste allvar att detta var till stor nytta för konsumenterna? Vad fick vi? Dyr glass och ett begränsat antal glassar att välja bland.

Så var tror ni händer när Google har tagit över i stort sätt all annonsering på Internet. Ni kan aldrig förhandla med dem, för ni har inga konkurrenter till Google att gå till osv.

Så digiArts fråga är helt berättigad.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-29, 21:22 #16
Vimp Vimp är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2003
Vimp Vimp är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2003
Har inte testat googles variant, men kan iaf tipsa om Microsofts Windows Live™ Custom Domains. Där får varje användare ett 2 GB Windows Live Mail-konto med allt vad det innebär. Att registrera det var löjligt enkelt, behövde bara ändra MX-uppgifterna på domänen och skriva domänadressen på Live Custom Domains, resten skedde automagiskt.

http://ideas.live.com/programPage.as...5-55db6b49f7de
Vimp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-31, 20:17 #17
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Google som fenomen skrammer mig ordentligt, betydligt mer an Microsoft. Det finns ýngen riktig konkurrent till dem, det finns ingen direkt insyn i verksamheten och vilken vettig företagare valjer att lagga hela sin viktigaste internettjanst pa en server i USA dar man har absolut noll koll...? Dar inte svenska lagar galler och man inte har mojlýghet att paverka?

Vansinne i mina ögon...
Oläst 2006-08-12, 14:11 #18
robbanfs avatar
robbanf robbanf är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2003
Medlem
robbanfs avatar

Vet någon om man kan skapa en egen signup-sida där medlemmar kan anmäla sig för ett konto eller måste jag skapa alla konton manuellt?
robbanf är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-12, 14:12 #19
Tobab
Guest

Tobab
Guest

Du har ett adminkonto som du loggar in med och där skapar nya konton.
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-12, 14:19 #20
robbanfs avatar
Medlem

Medlem
robbanfs avatar

Jag vet, men jag skulle vilja att mina medlemmar själva kunde registrera sig och jag bara godkänna. Jag kanske får lösa det med en egen databas parallellt.
robbanf är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017