FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kan man som privatperson söka patent på en logga? Jag har klurat ut en tiktigt snygg logga som även har ett budskap i sig som jag skulle vilja söka patent på så att ingen annan kan ta den idéen.
Förresten så kan jag inte vara helt 110% säker på att ingen annan har denna symbol/logga, så hur kan jag bli säker på att ingen annan har den? Om det så skulle vara att någon annan skulle råka ha den, men inte ha någon patent, skulle jag då kunna söka patent och få den som "min egen"? Tacksam för svar, och kan ju säga detta att jag har ingen koll alls på sånt här med patent direkt så jag vet inte alls mycket om det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Patent får man på ideer, inte logotyper. Du tänkte antagligen på en varumärkesregistrering.
Det är PRV som har hand om det, deras sida verkar vara nere nu, så jag kan inte ge dig någon mer exakt länk, men kolla på www.prv.se |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ja, som sagt jag är ju inte expert på dte här med patent.
![]() Men i alla fall så förstår ni ju att jag menar att ingen annan skall kunna använda den loggan. Som copyright men änd lite säkrare. :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nu är PRV tillbaka här är en länk dit. Det du vill söka skydd på är uppenbarligen det som kallas för figurmärke. Det står lite mer om figurmärken här.
Men läs vad som står på PRVs sida, har du frågor eller funderingar så kontaktar du dem på PRV. De svarar på frågor och har den bästa kunskapen om hur det skall göras. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Okej, vet du om de svarar snabbt på mail?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
:huh: Förstår inte rädslan att ringa och fråga. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nejnej inga problem med att ringa men oftast använder jag mail så jag tänkte pröva det först men som du säger så är det nog enklare med ett telefonsamtal.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() Men det är klart de pratar ju om 24-timmars-myndigheten så de borde göra det vid den tiden. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|