FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag kör min skärm för grafiskt arbete. Färgåtergivningen spöade alla konkurrenter i segmentet när jag köpte den.
Min första hade döda pixlar som gjorde att jag fick en ny som inte har en enda ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
(Köpte datorn för 18 månader sedan ska uppgradera den i december då jag får skatteåterbäring. Kanske skulle satsa på nytt grafikkort och mer interminne. Har Intel ® Pentium ® 4CPU 3.00GHz) Kommer inte ihåg hur mycket Ramminne jag har och har glömt hur man får gram uppgiften, men har för mig att det var på 1000M någonting. har jag råd ska jag tredubbla... Är det något mer jag ska tänka på så det inte är så trögt med större filer i Photoshop kanske, vid uppgraderingen? Mmm.Kanske en 21" WIDESCREEN/PIVOT och en hyfsad och billig 17" för PS:s verktyg vore bra... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Under fliken allmänt står det "Dator:" följt av vilken processor du har och hur mycket minne.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack Jonny, ja just det så enkelt var det...
Har nu letat hela dagen efter ngt vettigt och "sprang" på denna informativa site som jag tror någon annan här oxå kan ha glädje av. Jag håller på att gå igenom informationen själv, den tar med en från grunden. THG köpguide: Skärmar "Inledning Vi får väldigt många mail från läsare som undrar vilken LCD-skärm de ska köpa. Och sannerligen, det är inte utan att man står och kliar sig i huvudet ibland när man läser produktspecifikationerna. Därför gör vi nu vårt bästa för att räta ut alla frågetecken i ämnet." Håll till godo: http://www.tomshardware.se/skarmar_och_tv/...1202/index.html |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Yakumo 32" LCD TV 81J. http://www.mp3sweden.se/shop/index.php?product=610
Går att få för drygt 6000 (659 euro) via http://shop.nordpc.com/ . Skulle det kunna vara ett jättebra köp? Är osäker på om man kan koppla PC till dock. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag köpte för lite över ett år sedan en ett år gammal Viewsonic VP191b i perfekt skick för 3000 kr. Nypris var c:a 5000 kr. Är fortfarande nöjd med den, och bildkvaliteten är fantastiskt bra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
VP191b verkar fin. Jo det är ju det med de f-e pixlarna. Därför är det en fördel om jag hittar min teknokrat, som bara haft sin skärm i några veckor...
VAR fanken håller Du hus??? ![]() Nu är jag på LG och forskar. De och Samsung samt Viewsonic hade sällan pixelförluster och Philips var OK enligt en IT-handlare jag talat med idag. Han ville inte nämna de som var sämre, men det fanns de som var dåliga. Jag ska kolla inom dessa nämnda märken. Viewsonic utmärker sig med denna garanti. http://www.viewsoniceurope.com/SE/Press/20..._04_VP2130b.htm Hoppas att fler tar efter! Nu lurar jag lite på denna, (den har så bra värden, men då får jag skippa PIVOT och Widescreen *) : L1970HR 19-tums Flatron Ultra Slim LCD med topprestanda i snygg design. L1970HR har med otroliga 2000:1 marknadens högsta kontrast. Den blixtsnabba responstiden på endast 2 ms eliminerar eftersläpningar i de mest krävande spel och applikationer, och med f-Engine bildförbättring förhöjs bildkvaliteten ytterligare. Kanske ska nöja mig med denna tills det kommer en sådan jag egentligen vill ha, då kan den här bli en av två... (*det kanske inte är så bra att göra hemsidor i Widescreen - då ser man väl inte vad besökarna ser... För man kan väl inte ställa in det enligt 1024x768 eller nästa snäpp antar jag???) Jag skojar inte... sitter dag och natt och söker om detta. Tur att jag har tiden på min sida... Någon som tror på Yakumo 32" LCD TV 81J - att den funkar? Är inte helt klar än det surrar runt med ideer, är i brainstormingstadiet... Måste ha Cola... Light. Somnar annars... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Wow, här händer det grejor! På en PC från LG (LG L1932P-BN) står det följande: Zero Bright Pixel Fault Warranty
Utökad garanti mot pixelfel. Under skärmens garantitid garanteras att inga lysande felaktiga pixlar får förekomma. Om så är fallet byts skärmen enligt vanliga garantivillkor. Tror dock inte det gäller alla från LG, har bara sett det i denna spec. LG L1932P-BN verkar OK som 19" men det faller lite på kontrasten annars är 20" och mer inte fel... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|