Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Mobil i tvätten

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-07-23, 16:50 #11
Nicke85 Nicke85 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2005
Nicke85 Nicke85 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2005
Det var fest på en strand en gång, alla var fulla och glada.
Naturligtvis kunde man inte låta bli att gå ut på bryggan, där så såg jag en polare som precis kommit. Så han hoppade på mig av glädje så vi båda hamnade i vattnet.
Hade en stor och gammal Ericsson i fickan. Efter det, var jag så full/blöt och tog av mig till bara kallingarna. Senare när det var hemgång, hittade mina vänner mig skakandes halvnaken vid brasan. Kompisarna fick gå runt och samla ihop mina kläder. Telefonen torkade jag dagen efter med en hårfön och den funkade bra.
Nicke85 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-23, 17:39 #12
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2003
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Decibels avatar

Reg.datum: Aug 2003
Morsan lyckades tvätta lillebrors telefon han lånat av mig, hon kom hit med den så jag kunde lämna in den på drulleförsäkringen, har legat i 1-2mån och jag provade starta den för någon dag sedan, fungerade klockrent.
Dock har ju korrision börjat i samband med att man blöter den, så en tvättad telefon kommer sluta fungera, endera inom någon dag eller månader/år, det är en tidsfråga så jag kommer nog lämna in denna ändå
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-23, 18:28 #13
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Provad min telefon idag och den startade efter lite laddning fast jag vet inte om minnet fått sig en kyss för jag måste skriva in datum o klockslag varje gång batteriet tagits ur. Fast det sker ju normalt sett inte så ofta så jag är nöjd.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-24, 11:07 #14
H@nsson H@nsson är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
H@nsson H@nsson är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Min flickvän lyckades tvätta sin gamla mobil en LG i tvättmaskinen "två ggr" efter första tvätten så lät vi den torka ordenkligt, sedan funkade den som vanligt, efter andra gången så torkade vi den igen och då startade jag den och då gick vibratorn i telefonen konstant, rena leksaken för tjejer *ler* men jag skruvade isär telefonen och tog väck vibratorn och då fungerade telefonen klockrent, fast utan vibrator då..... helt otroligt... / sedan la våran dotter en fjärrkontroll till tv´n i diskmaskinen och den åkte med i en diskomgång, en klarade sig utan men den oxå heheheh...
H@nsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-24, 12:32 #15
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Som f.d reperatör av mobiltelefoner har jag sett ett och annat roligt som folk har lyckats med...

* Telefoner i tvättmaskin
* Telefoner överkörda av fordon
* Telefoner dränkt i öl
* Telefoner tappade i toalett (före spolning h34r: )
* Telefon körd i mikrovågsugn (killen ville ha ny på drulleförsäkring)
* Dummytelefon, alltså någon som lämnat in ett skyltexemplar på reperation. Det är bara ett skal med en tyngd i.

Och många olika typer av vattenskador...
Jens är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-24, 12:58 #16
bobitt bobitt är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2006
bobitt bobitt är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2006
Min polare använde sin som omrörningspinne i colan han fick på max när han va packad (en SE K700i). Sedan dess fungerar hans joystick perfekt (den hade börjat strula och sega sig innan "doppet")
bobitt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-24, 13:49 #17
HenSod HenSod är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: May 2005
HenSod HenSod är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: May 2005
Cola är effektivt på många sätt
HenSod är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-24, 15:47 #18
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
Jag råkade bada med en Nokia 3310 i fickan (fråga mig inte hur...). Den fungerar fint än idag (trots fortsatt misshandel - den har bl.a. åkt i golvet från hög höjd fler gånger än jag kan räkna).

Min förra laptop (hp nx7010) har även den blivit utsatt för väldigt mycket - bl.a. fall från hög höjd, hela kostcirkeln i tangentbordet, stått på blött gräs, m m, och fungerade perfekt tills den fick små ben och sprang iväg (ehum hö-hö...).
PRQ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-25, 21:24 #19
PgDs avatar
PgD PgD är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
PgD PgD är inte uppkopplad
Medlem
PgDs avatar

Reg.datum: Dec 2005
En av mina kompisars kompisars kompis (jo, det var inte jag, jag lovar) drabbades av plötslig magsjuka vilket föranledde en snabb förflyttning till toaletten. I samband med snabbavdrag av brallor råkade telefonen som han hade i bakfickan plumsa i utan att han märkte det. Han upptäckte det i allafall innan han spolade, och försökte på alla sätt att rengöra luren, men hur han än gjorde luktade den avlopp. Slutligen provade han att rengöra den med bensin, men glömde att fimpa så det bar sig inte bättre än att han fick tredje gradens brännskador på händerna och i ansiktet.

Det slutade med att han förlorade det mesta av synen på ett öga, men det var i allafall snudd på lindrigt jämfört med de skelett- och huvudskador ha ådrog sig när han med telefonen i ett fast grepp i den bättre handen hoppade från balkongen.

När han kommit på benen igen efter några månader, och efter att hans sambo för sin egen säkerhets skull lämnat honom, skickade han in de förkolnade resterna av telefonen på service tillsammans med en redogörelse för hur den hade kunnat bli som den blev, och begärde att få en ny av humanitära skäl.

Han fick ingen.
PgD är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-25, 22:03 #20
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
Blev han klassad som en säkerhetsrisk eller samt svartlistad från alla försäkringsbolag?

För låter verkligen mycket illa, finns många som lyckas med många saker men det tog verkligen priset.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017