FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tänk på att du ska klara få in detta i ett 2u chassi (8,6cm) med bra kylning. Kylningen är det absolut största problemet med hemmabyggda 1u-2u chassin, det finns flera olika low-profile/1-2u-kylare men jag har personligen inte så jättebra erfarenhet av många av dem då de inte passar in i burkarnas design.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Validating
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Validating
|
Citat:
Att få writes ihopbuntade lär öka prestandan mycket ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
-Om du skall köpa märkes grejer, titta på Supermicro , mycket FreeBSD och Linux vänliga maskiner.
-Jag skulle inte använda Maxtor diskar, har allders för dålig erfanhet av dessa. Köpa Seagate istället. -Kör FreeBSD istället för Linux. Om du vill diskustera linux smaker finns det ett forun för de också. ( http://bbs.linux.se ) En fördel kan vara köpa en RED HAT dist , så man får support. Linux är förvisso gratis, men inte supporten. :-) Köp hellre HP istället för DELL. Jag kör FreeBSD på några gamla Sparc 5 ![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Validating
|
Jag vill tacka alla som har kommit med tips och synpunkter på min MySQL-server som jag hade funderingar om.
Till slut valde jag att vara lite bekväm och beställde en server från Mullet med liknande prestanda (2 x Opteron 270, 4 x 1 GB minne, 4 x 36 GB hårddisk, Ultra320 1-kanal med batteribackup). Lite dyrare än att bygga själv, men va fasen, man måste ju kosta på sig ibland. Förhoppningsvis så slipper jag byta ut den till något bättre på ett tag ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|