FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
:-)
Råkar sitta på en .com domän som innehåller namnet på ett stort världskänt företag samt beteckningen för en kommande produkt de antagligen snart lanserar. Hur löst sitter jag och vad bör jag göra? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Satt du på domänen innan namnet offentliggjordes och registrerades som varumärke är det inga problem. Registrerade du domänen efteråt är det risk att du blir av med den.
I första fallet är det bara att kontakta dem och fråga, i andra fallet avvakta och se vad de vill göra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Så länge du inte har handlat domänen i ond tro så är det chill. Bara för att man har ett varumärke betyder det inte att man har rätten till domänen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Är nog bäst att vända sig till det aktuella företaget och lite försynt ursäkta övertrampet och erbjuda namnet för en ringa summa
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Alltså, min slutsats angående ISS's villkor är att de delar som talar om "ond tro" inte är juridiskt bindande eftersom det inte finns något som heter "ond tro". ISS borde nog formulera om den delen av villkoren... Ber om ursäkt för att det blev lite off topic ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||