FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Funderar på att banna hela länder från att besöka min site. Finns det något enkelt och säkert sätt att göra detta på? Länderna som jag skulle vilja banna i en första vända är USA och UK.
Vad finns det för risker med att banna hela länder? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Det finns många svenskar som surfar med amerikanska ip-adresser (bland annat telia har jag för mig). Men kanske kan du kombinera ip med information från webbläsaren (en-US och en-GB/UK). Fast du kan ändå aldriga vara helt säker på att personen inte kommer från ett annat land... Men om lite "spill" är ok, så är det ändå den bästa lösningen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
En risk är väl att vissa sökmotorers robotar inte använder svenskt ip och då inte kan crawla din sida.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Sökmotorer känns som det största problemet men även om det skulle förekomma tapp av svenska besökare på grund av att de använder sig av amerikanska ip-adresser.
Viktigast att bli av med är ändå UK-användare och där känns det som att tappet bör bli mindre. Några problem med detta på rak arm? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
http://www.ip2nation.com/ Någon som sitter på en Telia uppkoppling och kan prova? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Banned
|
funderat på att anvöndare kan använda proxys???
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Prova Geo::Ip som är en perl modul, så kan du banna vilka länder du vill med en bra uppdaterad databas, finns free varianten med som inte kostar något men inte uppdateras lika ofta.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
// Telia-Kund |