FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Var får jag tag i en kod som hjälper mig att få små miniatyrer till fotona. Alltså jag vill sätta in bilder på min sida där jag visar små (miniatyrer) bilder som man sedan klickar på för att se dem i större format. Jag gör det idag genom att ta två en liten och en stor genom photoshop, mem jag vet att man kan göra det mycket enklare. Vill även ha dem så att de kommer fram snabbt och inte tar för mycket ytrymme på disken. Finns det någon som vet?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Svårt att svara på utan att veta vad det handlar om. Handlar det om många bilder åt gången som bara du själv har hand om så får du ju spara två olika versioner men använd inte Photoshop isf utan något program där du kan spara tumnaglar av ett större antal bilder på en gång. Laddar folk upp bilderna så kör du t.ex. gd på servern.
Utrymmet beror naturligtvis på kvalitén / upplösningen på bilderna.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vilket programspråk kan du använda på servern?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
De flesta webbhtoell har någon form av komponent för ASP som stöder bildbehandling. Då kan du när filen laddas upp spara ner den dels i rätt storlek och dels fövandla den till en tumnagel.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|