FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Några fler som upplever de-indexering av lite nyare sidor?
Körde upp ett gäng domäner under nästan samma period och flest hade hunnit indexera sig helt. Nu, helt plötsligt har den börjat de-indexera vissa domäner. Exempel: 50 undersidor till 20 10 till 6 Fler med liknande "fel"? Eller någon med erfarenhet kring varför? Vet att man blir de-indexerad om man har för lite inlänkar, men har tillräckligt för att i all fall kunna ha 50 undersidor. Edit: Detta verkar börjat hända nu helt plötsligt på de nya sidorna, andra sidor med liknande koncept och äldre klarade sig utan problem (på bigdaddy) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
har själv upplevt detta med ett par sidor jag har, dock endast med "nyare" sidor som inte varit med på googles indexering.
dem liksom hoppar fram och tillbaka, vissa slutar indexera helt och hållet. om detta är tillfälligt eller ej har jag ingen aning om. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Läste precis:
"It looks like Google are rolling out a new version of the "site:www.yourdomain.com" search. " Kanske har något med det att göra? Långsökt dock |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Min teori är att Google, med takt att fler och fler sidor indexeras, ställer hårdare krav på vilka sidor som skall finnas med i deras index. Därför kan sidor som tidigare funnits med fasas ut pga att deras ingående länkar är för få eller försvunnit.
I ditt fall är domänerna även nya, vilket innebär att ännu hårdare regler kan gälla. Lösningen är att skaffa fler ingående länkar så skall du se att de indexeras igen. En annan faktor (i ditt fall) kan vara att du har många nystartade domäner på samma ip. Google ser att de ligger på samma ip, samt att ägaren är samma. Detta kan leda till en viss "bestraffning". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Citat:
Har säkerligen 10 domäner som ligger indexerade och har precis blivit det. Majoriteten är fullt indexerade och en av de som tappat sidorna har mer inlänkar än de andra till och med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
För min del känns det som att det blir svårare på något sätt att bli indexerad, men frågan är ju då varför sidorna blir indexerade från första början.. och försvinner sen först efter ett tag? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Intressant. Jag var tvungen att kolla hur Google reagerar på min blogg. Där har det visat sig att företaget indexerat fler sidor av min blogg än jag trodde jag haft; 10,300 sidor.
Tog ut även slumpmässigt 15 nya sidor (inlägg) som jag gjort denna månad och 15 inlägg som jag gjort förra månaden. Alla var indexerade. Under srivandets gång testade jag även 15 inlägg som jag skapat under maj och april... och alla var med. Uppdatering med info: har flera domäner på samma IP. Jag använder Google Sitemaps för att skicka info till Google. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Citat:
-- Google vet vem som äger alla domäner, vilka domäner som ligger på samma ip, hur länge respektive domän varit ägd etc. Det är klart att systemet viktar in denna information. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Citat:
Försökte bara hitta någon exakt anledning och någon med samma problem och som kanske lyckats hitta anledninge. Är det ett filter? Ja, vad tusan har ena domänen gjort som inte de andra gjort osv.. De lär ju inte ha typ random filter för likadana sidor/olika sökord. "Ja du får bli de-indexerad, du får hamna 20 ranks längre bort och du.. du ska bort helt!" ![]() Nja, verkar bara som om den de-indexerar, eftersom jag tjänar bra på de andra. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|