FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
|
Citat:
![]() Det jag menar är att alla vet att TPB gör det tillgängligt för folk att dra ner piratkopierad mjukvara, musik, film mm....ja? Det kan inget vridda och vända på? T.o.m. de erkänner det. Dock så här på forumet (eller denna tråd), så ser vissa som om man detta inte är något fel i det, samtidigt som alla här skulle bli förbannade om folk kopierade deras sidor, design eller mjukvara som vissa utvecklar här. Kom igen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Oddsen att de skulle ta skada på väg hem är ungefär lika hög som att du skulle klara av att göra en korrekt jämförelse. Räkna ut det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Polisen gjorde husrannsakan för att säkra bevis i en förundersökning. (Nu bortser jag från faktumet att den underliggande orsaken till förundersökningen kan vara felaktig, men det är en helt annan diskussion). Polisens roll är att säkra bevis. För att kunna säkra bevis tar man sig in i lokalen, tar det som har ansetts rimligt för att kunna säkra sagda bevis. Med ditt scenario så skulle man alltså komma till lokalen, först ta ner och undersöka server A för att sedan ta upp den igen. Sedan ta ner och undersöka server B för att sedan ta upp den igen och fortsätta med detta till server NN. Du tror inte att den som har materialet de eftersöker skulle flytta på det och radera alla loggar under tiden? Sedan skall vi inte prata om den juridiska mardrömmen att påvisa bevisens riktigthet om datat kontrolleras på plats. Och det faktum att alla de verktyg man använder skulle behöva flyttas från HQ till PRQ. Flera har hävdat att polisen bara brode tagit det som det faktiskt stod TPB på... Ehhh. Get real! Om detta hade rört pedofili och polisen enbart hade tagit de servrar där det stog sitens namn på, hur tror ni medias reaktion hade blivit om det kommit fram att det stod ytterligare en server i lokalen, men att den inte var märkt med sitens namn och polisen missade den? Polisens inkompetens hade basunerats ut i hela Sverige. Tror sjutton att de tar "allt", och inte bryr sig om vad den som blir utsatt för razzian hävdar. "Jo konstapeln förstår att allt olagligt material ligger på servern i hörnan. Lovar på heder och samvete att det är den enda servern vi har" Tjena, eller hur? För övrigt så tycker jag att polisen har agerat såsom de brukar vid polisrazzior. Fast skillnaden är att det är inte missbrukare/yrkesförbrytare/sexdömda som undersöktes denna gång. Blir roligare för media att ta upp det och det är lättare för allmänheten att ta till sig, så jag antar det är därför jämfört med andra husrannsakan som genomförts. Din sista mening håller jag däremot fullständigt med om: Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
|
Citat:
Vad var det för länk BTW? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
|
5 månader sedan om inte 6 eller 7. Kan inte redagöra den nu, som du kanske förstår. Nej, servern står där den stått från början och jag har inte flyttat. Nej, jag kan inte veta vilka hemsidor som finns på deras webbhotell, men åtmistonde vet jag att TPB är inte något som drivs av ägaren. I alla fall är det ett steg i rätt riktning för min del.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
|
Citat:
Ja, skall inte kommentera dina inlägg mer efter detta, då jag ser att du är ganska så enkelspårig och vill helst att alla skall hålla med dig i det du inte tycker om, varo det är rätt eller fel. "Allt är polisens fel". "Polisen agerar alltid fel". "Åklagaren måste vara en idiot." "TPB driver inte sin verksamhet i en gråzon utan allt är lagligt och moraliskt rätt." Lycka i alla fall med diskarna!! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
......
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag vill inte vara sämre än någon annan, därför kommer jag också med en jämförelse, men inga bilar inblandade.
Du har en hårdisk med en massa viktig information, så du låser in den i ett bankfack hos din bank. Ägaren och chefen av banken hade haft stöldgods i sitt bankfack, så polisen kommer och rycker ut alla bankfack i hela banken och tar med sig till sin station istället för att öppna dom på plats. Du börjar oroa dig eftersom det fanns väldigt mycket viktig information på den där hårdisken, efter att ha pratat och pratat med polisen så får du ut din lilla låda. Du kopplar in hårdisken i en dator för att kolla så allt finns kvar, disken har krashat. Jag tycker att denna jämförelse är väldigt lik, förutom att ägaren och chefen hade gjort något olagligt. Det är fortfarande polisens fel om den går sönder på hemresan, eftersom den skulle inte flyttas från början. Jag antar att polisen sökte efter torrent filer på servrarna eftersom mina vänner hade lite låtar och något lost avsnitt på sin server och polisen sa inget, men att ha torrent filer är väl inte olagligt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
|
Citat:
Aldrig att vi ska låta johans server stå osökt och oförstörd. Helvete, att du ens kan tänka så länge över saken, det är ju självklart |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|