FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Fattar sedan inte att alla blir så uppjagade när jag säger att man får skylla sig själv. Alla här väljer webbhotell som har mycket hög uootid för att man vill garantera att ens sidor är uppe 99,99% eller mer. Man väljer inte en leverantör som man vet har en egen leverantör av lina som har problem.
I detta fallet vet man att det drivs TPB från deras hallar och ett tillslag kan vara ett faktum. I så fall för att vara på den säkra sidan så ställer man inte sin server där, inte då och inte nu, om man nu inte stöder deras verksamhet. Sedan är det himla kul att folk tycker deras verksamhet är helt ok, men sedan publicerar flera medlemmar här, titt som tätt, sidor som stjäl deras design, idé, eller annat......och är förbannade. Det tycker inte inte är ok? Varför? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
|
För eller senare så visste man att polisen kommer försöka att stoppa verksamheten, dvs man visste att det kunde hända.....
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
|
Citat:
Edit: Själv hade jag planer för PRQ ett tag och hade ingen aning om att ägaren besatt TPB. Ändå kan "ni" säkert säga att alla vet detta och är dumma som tar risken? Hamen Edit2: Tråkigt att sitta och peta på varandra hela tiden. Jag tycker helt enkelt att det var totalt fel av Polisen att släpa med massa servrar som PRQ inte äger. Servrar där människor tjänar stora som små pengar på. Anledningen till försvunnen data kan bero på PRQs hemresa Men detta hade heller aldrig behövt hända om polisen snällt plockat med det som stod på TPB. Yes/No? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
De kunde mycket väl börjat att undersöka servrarna på plats, en i taget för att undersöka om de var intressanta för utredningen. På sådant sätt skulle endast en server i taget utsatts för störning från några minuter till några timmar. Polisen kan mycket väl försegla hela lokalen som en brottsplats med förbud att beträda den. Vad gör skillnad om servrarna står hos polisen eller i PRQ:s lokal? Knappast någon skillnad och dessutom förmodligen mer kostnadseffektivt och bättre utnyttjande av polisens resurser om undersökningen hade gjorts i PRQ:s lokaler. Så vad är anlendingen till att polisen inte kan uppträda på ett rationellt och hänsynsfullt sätt? Inkompetens måste vara en av faktorerna i den spekulatione. En anna faktor är att polisen och åklagare helt enkelt struntar fullständigt i att de orsakar skada för tredje part. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
[QUOTE=Terabyte]
Citat:
Citat:
När min server låg hos PRQ innan polisen hämta den fungera den kanon. Jag och några st andra har access till min server och i princip gjorde något dagligen på den utan problem. Nu efter razzian kan vi inte ens slå på serverjäveln utan att det dyker upp error-meddelande. Nog går det alltid rätta till, men varför ska jag behöva lägga ner tid och energi på detta då jag hade den fungerande klockrent för 1 månad sen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
|
Citat:
Precis som minst 95% inte känt till att banden mellan PRQ och TBP var så tighta. Det är djälvigt enkelt att vara efterklok, försök se med dom fakta du kände till för 2 månader sedan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
För om vi ska jämföra din biljämförelse med PRQ så har faktiskt ingen server blivit beslagtagen hos PRQ innan. Bra jämförelse! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
|
Vad tyder på att servern har inte skadats på vägen hem? Inte att jag skyller ifrån vad gäller polsien, men du vet inte vem som orsakat skadan, utan helt utan eftertanke skyller på polisen.
Jämförelsen jag ger handlar bara om att ha lite vett. Jag ger inget exempel med direkt jämförsle med TPB eller PRQ. Alla vill vi minimera nertid på våra servrar. Att ha de hos någon som driver en verksamhet som befinner sig i en gråzon eller inte speciellt säkert tycker jag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
|
Även om nu servern skulle skadas på vägen hem så är det polisens fel, om dom inte skulle tagit servern så skulle den extra resen aldrig behövas.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|