Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Feedback på denna sida

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-07-06, 15:07 #1
bobitt bobitt är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2006
bobitt bobitt är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2006
Jag hittade inget speciellt forum för det här så jag väljer att posta här, hoppas det är okej.

Är helt färsk här och gillar den till synes höga kompetensen hos medlemmarna. Jag tycker dock att ni kunde vara något snällare mot de som är nyregistrerade. Att en admin måste godkänna ens konto innan man får posta är mycket bra, men jag förstår inte varför man får indragna rättigheter (du får inte posta i vissa forum, inga länkar i inläggen osv.) förrns man uppnått ett visst antal inlägg.

Den känslan jag får just nu är att forumet är en form av klubb för inbördes beundran. Det känns som att det är i stor utsträckning en liten grupp användare som står för majoriteten av inläggen (ett iofs vanl fenomen, men mer utbrett här än vad jag är van vid). Detta kanske beror på att nya användare inte känner sig tillräckligt välkomna?

Folk vågar inte posta länkar av rädsla att bli bannade för reklam osv. Jag tror att man får en mindre mångfald av kunskap om man håller för hårt i trådarna.

Om jag skulle driva ett forum skulle den allmänna trevnaden få stå i centrum. Ett bra exempel tycker jag är http://forums.punbb.org där kunskapsnivån är klart blandad men drygheterna är få, även mot de som ställer frågor som kan verka dumma i andras ögon.

Annars gillar jag den här webbplatsen och kommer antagligen att besöka den ganska frekvent, men då mest för att läsa till mig kunskap, då jag inte tror att jag har så mycket att bidra till diskussionen med.
bobitt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-06, 23:44 #2
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Det är en fråga om givande och tagande. Man kan tillföra ett forum något genom att ställa genomtänkta och relevanta frågor, eller genom att besvara andras frågor. Ställer man däremot samma fråga som redan ett 10tal personer ställt och fått besvarade, så bidrar man inte med någonting. Det är klart att man då inte blir vänligt bemött. Så är det på WN och så är det i den stora vida världen.

Problemet är väl egentligen att alla vill se forumet utvecklas på olika sätt. Många vill se ett brett och öppet forum, medan andra vill samla endast eliten. Personligen för jag hellre en diskussion med 10 personer som kan något, än med 100 som inte är insatta i ämnet. Du har däremot helt rätt i att trevnaden är viktig. Är man otrevlig tillför man inte heller forumet något. Dessutom klampar alla i klaveret ibland, så visst måste man ha överseende med misstag. Ingen är felfri.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017