FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Misstänker att några wn:are här har off-shore bolag m.m. i gibraltar,
skall på intervju för en anställning i gibraltar och undrar om det är ngn som har erfarenheter därifrån? dyra hyror? lätt att hitta bostad? trevliga människor? hur mkt skall man kräva i lön för klara sig ok? o.s.v. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vad ska du jobba med ?
Gibraltar känns lite FÖR "offshore"..... "Bluffbolag hej o hå Ltd" *Dra Alla över en kam* Nää men det finns väl bra företag där oxo men skulle någon ringa från gibraltar och erbjuda tjänster eller dylikt till oss så skulle jag som sagt tänka.. jaha nu ringer "bluff o båg LTD" Sunt förnuft och kanske en nypa extra försiktighet borde hjälpa dig långt på vägen! Good luck =) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Jo det finns mkt bluff företag där...
Jag skall jobba på ett väletablerat pokerföretag.. de har 300 anställda så jag tror inte att de är oseriösa. Kanske skall passa på att starta ett "bluff och båg" när jag är där nere och spamma svenskar ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det finns nog inte så vansinnigt mycket "bluff och båg" i Gibraltar, om inte skatteplanering skall räknas dit. Det är anledningen till att man placerar saker i Gibraltar - om man begår brott så är man inte bättre skyddad där än i resten av Europa, men skatteplanering, rätt utförd, är inget brott.
Sedan tillåter man internetspel, vilket väldigt få länder gör... Spellicenser är ju guld värda i dessa dagar. Boende i Gibraltar är dyrt och jag tror nog att du skall sikta på att bo i Spanien i stället och pendla. Det är inte långt... Gibraltar är pyttelitet...
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Tror inte det är en sån höjdare att bo just på Gibraltar. Jag kom just hem därifrån och hela ön kändes trång, små lägenheter måste det vara eftersom de hängde ut kläderna på tork genom fönstret. Det är nog mer höjdare att bo i Spanien och pendla in varje dag istället.
Bluff och båg företag är väl lite fel att kalla dem. Partypoker är väl inget blufföretag? De placerar företag där för både skattelättnad och att man kan få licenser för både spel, banker, lotteri m.m. ganska lätt. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|