Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Semester på Posten.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-07-23, 20:50 #11
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
Vet att vanliga brev försvinner ibland, posten är ingen höjdare att skicka saker via.

Mycket dyra med dålig service, kostar mer skicka paket inrikes med posten än skicka något hit från USA.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-23, 21:11 #12
Davids avatar
David David är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2003
David David är inte uppkopplad
Flitig postare
Davids avatar

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
Originally posted by Albax@Jul 23 2006, 20:23
Jag fick tillbaka brevet med meddelandet "adressaten okänd". Jag visste att adressen var helt riktig så rådet jag fick av posten var att stryka raden med företagsnamnet. Tro det eller ej, men det hjälpte...
Hände mig också för nån vecka sedan, IIS fakturerade ett nära utgånget domännamn men avin gick tillbaka med "adressaten okänd". De skickade en identisk ny avi som kom fram utan problem... Vad håller de på med på posten om sommaren?
David är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-23, 22:04 #13
dunkens avatar
dunken dunken är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
dunken dunken är inte uppkopplad
Flitig postare
dunkens avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av David
Citat:
Ursprungligen postat av Albax
Jag fick tillbaka brevet med meddelandet "adressaten okänd". Jag visste att adressen var helt riktig så rådet jag fick av posten var att stryka raden med företagsnamnet. Tro det eller ej, men det hjälpte...
Hände mig också för nån vecka sedan, IIS fakturerade ett nära utgånget domännamn men avin gick tillbaka med "adressaten okänd". De skickade en identisk ny avi som kom fram utan problem... Vad håller de på med på posten om sommaren?
Jo jag har ofta varit med om detta.

Det retliga är att när det gäller brev som kommer tillbaka så har man inte tid och ork att ringa o klaga hela tiden över 20 kr eller liknande.

Är väldigt trött på att man inte kan göra så mycket åt saken.
dunken är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-24, 16:23 #14
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2004
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Anders Larssons avatar

Reg.datum: Jan 2004
I samband med att jag flyttade till ny lägenhet och samtidigt hade en postbox började det uppstå märkliga saker.

Bla ringde min hyresvärd mig och frågade om jag flyttat, eftersom hyresavierna kommit tillbaks med okänd adressat. Det var helt enkelt så att posten ansåg att jag bara kunde ha 1 adress, antingen postbox ELLER hemadress, och så bestämde de sig för att all post som skickades till min hemadress skulle skickas tillbaks till avsändaren.

Det tog mycket svett och samtal innan vi kom överens. Det bizarra i sammanhanget var att de ibland lämnade post som skulle till boxen hemma hos mig!
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-24, 16:45 #15
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Jag hade en gång en kollega som gjorde slut med sin sambo. Hon bodde kvar och han flyttade hem.

Han hade haft eftersänding från sin gamla lägenhet till hennes och beställde sedan eftersändning från hennes lägenhet till sin gamla för att han flyttat tillbaks.

Posten skickades visst mellan postkontoren i flera veckor.

En gång flyttade jag själv 200 meter och beställde eftersändning med början omgående. Eftersom eftersändningen inte var betald slutade posten dela ut min post. Det kom varken post till gamla eller nya adressen. Moment 22 var att avin för betalning tillhörde den post som de lagrade på postkontoret.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-24, 16:55 #16
Bansagis avatar
Bansagi Bansagi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2003
Bansagi Bansagi är inte uppkopplad
Medlem
Bansagis avatar

Reg.datum: Jul 2003
Har också råkat ut för lite märkliga saker. Alla i familjen bor på olika ställen i samma stad men vi får varandras post lite hur som haver ibland. Även företagets brev kan hamna hos t.ex. pappa och ibland får jag pappas brev.

Vi pratade med vårt postkontor och dom hade en hel del anteckningar på vårt efternamn i deras "bibel", detta pga. nästan alla i familjen har flyttat minst 2 gånger var senaste 2 åren (eftersändning och allt vad det innebär). Vi bad dom stryka samtliga anteckningar och helt enkelt sorta breven dit det var adresserat. Det fungerar utmärkt sen dess.
Bansagi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-28, 08:42 #17
Fredriks avatar
Fredrik Fredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Fredrik Fredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Fredriks avatar

Dunken, vi har länge funderat på att faxa in automatiska reklamationer till posten varje gång vi får tillbaks brev. Skulle tippa på att vi faktiskt kommer att göra det nästa säsong. Alltså reklamera vaje gång ett brev kommer tillbaks, enbart för sakens skull, jag menar, de stämplar ju frimärkena o de går ju inte att använda igen...helt sjukt....

Eller så gör man omvänd variant...skriver brevet till sig själv med kundens namn som avsändare och "åter avsändare" då jäklar skall du se att det kommer fram!
Fredrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-28, 09:06 #18
Thors avatar
Thor Thor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2006
Thor Thor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Thors avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:
Originally posted by Fredrik@Jul 28 2006, 08:42
Eller så gör man omvänd variant...skriver brevet till sig själv med kundens namn som avsändare och "åter avsändare" då jäklar skall du se att det kommer fram!
hehe jo ibland verkar ju posten vara bättre på att returnera post än att dela ut den
Thor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-28, 10:13 #19
Unispels avatar
Unispel Unispel är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Unispel Unispel är inte uppkopplad
Medlem
Unispels avatar

Reg.datum: Jun 2006
Vi har ca en promille borttappade brev och en promille krossade (välpackade) brev så jag tycker ändå att posten gör sitt jobb.
Felaktigt returnerade brev är däremot lite fler men då brukar det också gå att få ersättning från posten.
Unispel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017