FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vet att vanliga brev försvinner ibland, posten är ingen höjdare att skicka saker via.
Mycket dyra med dålig service, kostar mer skicka paket inrikes med posten än skicka något hit från USA. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Det retliga är att när det gäller brev som kommer tillbaka så har man inte tid och ork att ringa o klaga hela tiden över 20 kr eller liknande. Är väldigt trött på att man inte kan göra så mycket åt saken. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
I samband med att jag flyttade till ny lägenhet och samtidigt hade en postbox började det uppstå märkliga saker.
Bla ringde min hyresvärd mig och frågade om jag flyttat, eftersom hyresavierna kommit tillbaks med okänd adressat. Det var helt enkelt så att posten ansåg att jag bara kunde ha 1 adress, antingen postbox ELLER hemadress, och så bestämde de sig för att all post som skickades till min hemadress skulle skickas tillbaks till avsändaren. Det tog mycket svett och samtal innan vi kom överens. Det bizarra i sammanhanget var att de ibland lämnade post som skulle till boxen hemma hos mig! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag hade en gång en kollega som gjorde slut med sin sambo. Hon bodde kvar och han flyttade hem.
Han hade haft eftersänding från sin gamla lägenhet till hennes och beställde sedan eftersändning från hennes lägenhet till sin gamla för att han flyttat tillbaks. Posten skickades visst mellan postkontoren i flera veckor. En gång flyttade jag själv 200 meter och beställde eftersändning med början omgående. Eftersom eftersändningen inte var betald slutade posten dela ut min post. Det kom varken post till gamla eller nya adressen. Moment 22 var att avin för betalning tillhörde den post som de lagrade på postkontoret.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Medlem
|
Har också råkat ut för lite märkliga saker. Alla i familjen bor på olika ställen i samma stad men vi får varandras post lite hur som haver ibland. Även företagets brev kan hamna hos t.ex. pappa och ibland får jag pappas brev.
Vi pratade med vårt postkontor och dom hade en hel del anteckningar på vårt efternamn i deras "bibel", detta pga. nästan alla i familjen har flyttat minst 2 gånger var senaste 2 åren (eftersändning och allt vad det innebär). Vi bad dom stryka samtliga anteckningar och helt enkelt sorta breven dit det var adresserat. Det fungerar utmärkt sen dess. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Dunken, vi har länge funderat på att faxa in automatiska reklamationer till posten varje gång vi får tillbaks brev. Skulle tippa på att vi faktiskt kommer att göra det nästa säsong. Alltså reklamera vaje gång ett brev kommer tillbaks, enbart för sakens skull, jag menar, de stämplar ju frimärkena o de går ju inte att använda igen...helt sjukt....
Eller så gör man omvänd variant...skriver brevet till sig själv med kundens namn som avsändare och "åter avsändare" då jäklar skall du se att det kommer fram! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Medlem
|
Vi har ca en promille borttappade brev och en promille krossade (välpackade) brev så jag tycker ändå att posten gör sitt jobb.
Felaktigt returnerade brev är däremot lite fler men då brukar det också gå att få ersättning från posten. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|