FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hejsan
Tydligen är det förbjudet att annonsera utländska poker företag mot svenska besökare ifall man har hemsidan i sverige. Men om hemsidan ligger utomlands är det lagligt att annonsera utländska poker företag mot svenska besökare då?? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Asså, vem skulle bry sig om du gjorde det då?.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Den frågan har jag åckså funderat på men inte grävt i. Tidigare drev jag en affi…sida med bettson, tyvärr så la jag ner den p.g.a. oklara regler. Men nu är jag lika nyfiken som trådskaparen! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nu när Unibet har börjat annonsera via Tradedoubler blir det intressant att se hur det går. Själv avvaktar jag eftersom jag inte vill förlora Sv Spel som annonsör (via just Tradedoubler).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är olagligt att annonsera för utlänska spelbolag om sidan riktar sig till svenskar. Detta är oavsett vart den fysiska servern är lokaliserad, däremot blir det nog svårt för LI att komma åt dig om du inte är bosatt i Sverige.
Risken att åka dit är nog liten men om än det så är det olagligt i Svensk lagstiftning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Ok, alltså får man inte annonsera utländska poker företag på sin hemsida om det riktas mot svenska besökare, men vad är straffet om man nu skulle ha blivit tagen för detta??
Det finns även utländska poker företag som har sina hemsidor på svenska, antas detta som straffbart också?? Hur vet man om det är ett svenskt eller utländskt poker företag?? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Fick tag i texaspoker.se domänen och skulle verkligen vilja göra något av adressen. Tycker svenska lagern suger stort i detta fallet. Ja, får väl starta företag utomlands
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|