Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Svalt intresse för .eu

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-06-20, 18:55 #1
keppe keppe är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2006
keppe keppe är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2006
Har inte varit insatt i .eu svängen men det verkar inte slagit alls, har inte varit inne på någon .eu domän än så länge. Kommer det ändra sig i framtiden tror ni? Och varför blev det som det blev?

Mvh
keppe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-20, 20:40 #2
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Jag skulle vilja säga att det helt beror på vem du frågar – Vissa ser det som en stark TLD som måste växa fram, medan andra ser EURids handhavande av Landrush som ett totalt fiasko och början till slutet för toppdomänen .

Den mest kände kritikern är världens största registrar GoDaddy´s grundare och CEO Bob Parson som sågar EURid vid fotknölarna.

Och oavsett om man tycker att Bob har rätt i allt han påstår eller inte så får man ju ge honom rätt i att det är väldigt anmärningsvärt att EURid inte reflekterat över att flera hundra nystartade LLC-bolag haft samma adress – samma kontor, samma våning, samma apartment – men ingen av dessa företag har haft en websida att få kunder från !? Det är stundtals riktigt underhållande att läsa turerna mellan honom och EURid
http://www.bobparsons.com/

Även bland Sveriges 38 ombud finns det flerrepresentation:

PORTS-Koncernen 4 ombud:
Domaininfo AB
Qpol, Quality Products Online AB
Dipcon AB
Port Information Hosting AB

FS DATA 2 ombud:
NORDREG AB
F S DATA (FSD INTERNET TJÄNSTER AB)

TBA Media 3 ombud:
TBA Media AB
Euro Mekt AB
+46 Svenska Domännamn - Störst i Sverige, TBA 3

Med facit i hand så har Sverige 38 ackrediterade ombud av totalt 1100 stycken.

MEN av dessa 1100 uppskattas åtminstone hälften vara ”fantomombud ” från framförallt USA.

Det finns idag 74,297 .eu-domäner registrerade på Svenska personer och verksamheter av totalt 1,969,896 registrerade .eu-domäner.

Och om 38 ombud betalat 10,000 Euro var (totalt ca 3,8 miljoner SEK) och det endast hamnat 74k domäner i Sverige, så kan man ju snabbt gissa sig till att det är ett och annat ombud som kanske inte ser investeringen som jättelyckad.

Jag har inte heller träffat på någon slutkund som har sin .eu-domän som huvud-TLD, men några pekar den vidare till sin .se-domän och jag tror att det är ganska talande och tror personligen att .eu som TLD kommer att behöva ordentligt med tid innan folk använder sina domäner. Jag tror att långt över hälften av de sålda domänerna är rena spekulationer som aldrig kommer att användas. Det ska bli intressant att se hur många registrerade domäner som är kvar år2.

Usch nu blev det ett monsterinlägg igen - Jag hoppas att någon ser att det tillförde något :-/
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-20, 22:28 #3
autosvars avatar
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2006
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Originally posted by jokkoapa@Jun 20 2006, 20:40
Det ska bli intressant att se hur många registrerade domäner som är kvar år2.
Jag instämmer i att många registreringar är rena spekulationer. Företag eller organisationer som väljer .eu före .com eller den egna landsdomänen är nog än så länge försvinnande få men de kan bli fler beroende på hur handeln och övriga utbyten inom EU utvecklas. Ett företag som endast har sin verksamhet inom EU men i många av dessa länder kan ha ett primärt intresse av att finnas inom .eu, likaså vissa sammanslutningar (kan vara communities av olika slag, forum) som är verksamma endast inom .eu.
autosvar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017