FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej i sommarvärmen.
Har provat många annonsformer, där per sale som väntat fungerat bäst. Jag vill veta vad jag får helt enkelt. Men vägen dit är inte helt enkel, och för mig finns det ingen självklar partner att gå genom. Tradedoubler är lite för stora för vår budget för tillfället och när det handlar om mindre beställningar lönar det sig inte med de fasta avgifterna. Double har jag provat men det var längesen, och då var det inte så mycket kvalitet på sajterna i deras nätverk. Kanske är bättre nu? Annars är ju ett sätt att gå direkt till en sida och köra utan mellanhand, vilket gynnar båda egentligen. Men hur ska man hitta de? Och hur ska de hitta en? Lite tips vore inte helt fel. Med lite tur kanske någon här dessutom är intresserad, och då ser jag gärna ett pm. Det hela är för Kondomexperten.se. Åter till frågan, hur ska man arbeta för att hitta affiliates och få de att hitta till mig? Stort tack på förhand, Mvh Petter Lindqvist Kondomexperten.se |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
En ide kan ju vara att använda dig utav de stora kända programmen under en period (även om det innebär en förlust rent ekonomiskt).
Därefter kontakta ägarna för de webbplatser som funkat bäst och erbjuda dem att vara affiliates direkt mot dig samtidigt som du lägger ner användandet av de stora programmen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Typein trafik fran kondom domaner plus resesiter borde vara ett bra tips at annonsera pa.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Kontakta relevanta siter som lägger sig högst upp på google på dina viktigaste sökord, även om trafiken till siterna inte är hög så blir reklamen väldigt riktad.
Har ungefär samma problem vad gäller att hitta bra affiliates ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Kostnaderna att bedriva ett eget affiliate nätverk med den administrativa delen och dylika program och annonserings kostnader gör det nog fördelaktigare att anlita ett redan befintligt nätverk så som Double eller varför inte det nybildade Affiliate.se
Trovärdigheten för en sida som bedriver ett eget nätverk av affiliates är heller inte så stor, med all rätt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Ingen administration, utbetalningar etc etc.. Självklart kostar det antingen tid och/eller pengar att marknadsföra sig men vilket företag gör det inte det för..? Citat:
Citat:
Lycka till.. / Tomas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag kör inte med någon som har egna affiliate program längre, problemet som jag har upplevt är att ca hälften av dem jag testat är inte så pigga på att betala fakturorna.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Ccbill och liknade kan man kanske köra, hade inte en tanke åt det hållet, det underlättar ju.
Att bedriva ett företag tar nog så mycket tid och att då lägga till mer tid till detta nätverk av affiliates kan förorsaka en skilsmässa med hjärtsvikt på köpet ;-) Men det är ju klart, har man bara en webbsida som säljer kondomer kanske det fins tid. De flesta som kör ett eget affiliate nätverk når långt ifrån det förtroende som sida ska inge, kollar man sedan vidare på de mer personliga uppgifter så som f-skatt och alla de möjligheter som skatteverkat har att ge, så är det inte många webbsidor som går vidare med bibehållet förtroende. Skippar man alla dess kontroll punkter så blir man bränd många gånger om. För utländska sidor gäller det av naturliga själ en mjukare linje, men en större risk. Bara för att jag är pessimistisk så vill jag naturligtvis inte att alla ska ansluta sig till ett utomstående nätverk. Jag hoppas bara att de som gör så ska inse att den tilltänkta trafikstyraren har en mer kritisk inställning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Tänkte när du sa att du tyckte tradedoubler var för stora som jag håller med om, att kanske lilla ZeniaNet är något för dig? För övrigt tycker jag själv att Double.se är väldigt bra.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|