Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hitta affiliates?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-06-17, 14:47 #1
hyperflys avatar
hyperfly hyperfly är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: May 2004
hyperfly hyperfly är inte uppkopplad
Flitig postare
hyperflys avatar

Reg.datum: May 2004
Hej i sommarvärmen.

Har provat många annonsformer, där per sale som väntat fungerat bäst. Jag vill veta vad jag får helt enkelt.
Men vägen dit är inte helt enkel, och för mig finns det ingen självklar partner att gå genom. Tradedoubler är
lite för stora för vår budget för tillfället och när det handlar om mindre beställningar lönar det sig inte med de
fasta avgifterna.

Double har jag provat men det var längesen, och då var det inte så mycket kvalitet på sajterna i deras nätverk.
Kanske är bättre nu?

Annars är ju ett sätt att gå direkt till en sida och köra utan mellanhand, vilket gynnar båda egentligen.
Men hur ska man hitta de? Och hur ska de hitta en? Lite tips vore inte helt fel.
Med lite tur kanske någon här dessutom är intresserad, och då ser jag gärna ett pm.

Det hela är för Kondomexperten.se.

Åter till frågan, hur ska man arbeta för att hitta affiliates och få de att hitta till mig?

Stort tack på förhand,

Mvh Petter Lindqvist
Kondomexperten.se
hyperfly är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-17, 15:27 #2
webbtekniks avatar
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2005
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
webbtekniks avatar

En ide kan ju vara att använda dig utav de stora kända programmen under en period (även om det innebär en förlust rent ekonomiskt).

Därefter kontakta ägarna för de webbplatser som funkat bäst och erbjuda dem att vara affiliates direkt mot dig samtidigt som du lägger ner användandet av de stora programmen.
webbteknik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-17, 17:14 #3
ToBad ToBad är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2004
ToBad ToBad är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Typein trafik fran kondom domaner plus resesiter borde vara ett bra tips at annonsera pa.
ToBad är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-18, 13:09 #4
palmiks avatar
palmik palmik är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2005
palmik palmik är inte uppkopplad
Flitig postare
palmiks avatar

Reg.datum: Jun 2005
Kontakta relevanta siter som lägger sig högst upp på google på dina viktigaste sökord, även om trafiken till siterna inte är hög så blir reklamen väldigt riktad.

Har ungefär samma problem vad gäller att hitta bra affiliates
palmik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-18, 16:27 #5
Ben Ben är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2004
Medlem

Kostnaderna att bedriva ett eget affiliate nätverk med den administrativa delen och dylika program och annonserings kostnader gör det nog fördelaktigare att anlita ett redan befintligt nätverk så som Double eller varför inte det nybildade Affiliate.se

Trovärdigheten för en sida som bedriver ett eget nätverk av affiliates är heller inte så stor, med all rätt.
Ben är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-18, 19:02 #6
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Kostnaderna att bedriva ett eget affiliate nätverk med den administrativa delen och dylika program och annonserings kostnader gör det nog fördelaktigare att anlita ett redan befintligt nätverk så som Double eller varför inte det nybildade Affiliate.se
Kostar idag nästan ingenting förrutom en liten procent av intäkterna om du går via tex ccbill eller liknande. Kolla runt lite så hittar du flera som har de tjänsterna som du efterfrågar.. Vi kör bla med ccbill o andra samt ett eget uppbygt nätverk och det är inga stora kostnader om man räknar efter vad man får in..
Ingen administration, utbetalningar etc etc.. Självklart kostar det antingen tid och/eller pengar att marknadsföra sig men vilket företag gör det inte det för..?

Citat:
Trovärdigheten för en sida som bedriver ett eget nätverk av affiliates är heller inte så stor, med all rätt.
Håller inte med. Det här beror vad du är ute efter, att samarbeta med andra liknande sidor och framgångsrika personer eller affiliates är en vinst för båda. Vad är det för skillnad på en sida som har ett eget nätverk och en som inte har det? Du behöver inte ens annonsera att du har affiliates..

Citat:
Åter till frågan, hur ska man arbeta för att hitta affiliates och få de att hitta till mig?
Börja med att ta kopntakt med liknande sidor som din och lägg fram ett atraktivt JV erbjudande så ska det inte vara ngra problem om du erbjuder bra produkter, support och en bra ersättning.

Lycka till..

/ Tomas
Tomas B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-18, 21:23 #7
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator

Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator

Jag kör inte med någon som har egna affiliate program längre, problemet som jag har upplevt är att ca hälften av dem jag testat är inte så pigga på att betala fakturorna.
Oläst 2006-06-18, 21:56 #8
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Jag kör inte med någon som har egna affiliate program längre, problemet som jag har upplevt är att ca hälften av dem jag testat är inte så pigga på att betala fakturorna.
Tråkigt med din erfarenhet, vi arbetar endast med företag som betalar ut via en bankcheck och har aldrig haft ngra som helst problem. Vi undviker att behöva skicka fakturor så lång det går men det är så det kanske funkar med svenska merchants..
Tomas B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-18, 22:16 #9
Medlem

Medlem

Ccbill och liknade kan man kanske köra, hade inte en tanke åt det hållet, det underlättar ju.

Att bedriva ett företag tar nog så mycket tid och att då lägga till mer tid till detta nätverk av affiliates kan förorsaka en skilsmässa med hjärtsvikt på köpet ;-) Men det är ju klart, har man bara en webbsida som säljer kondomer kanske det fins tid.

De flesta som kör ett eget affiliate nätverk når långt ifrån det förtroende som sida ska inge, kollar man sedan vidare på de mer personliga uppgifter så som f-skatt och alla de möjligheter som skatteverkat har att ge, så är det inte många webbsidor som går vidare med bibehållet förtroende. Skippar man alla dess kontroll punkter så blir man bränd många gånger om.
För utländska sidor gäller det av naturliga själ en mjukare linje, men en större risk.

Bara för att jag är pessimistisk så vill jag naturligtvis inte att alla ska ansluta sig till ett utomstående nätverk. Jag hoppas bara att de som gör så ska inse att den tilltänkta trafikstyraren har en mer kritisk inställning.
Ben är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-20, 03:49 #10
Roosweb Roosweb är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Roosweb Roosweb är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Tänkte när du sa att du tyckte tradedoubler var för stora som jag håller med om, att kanske lilla ZeniaNet är något för dig? För övrigt tycker jag själv att Double.se är väldigt bra.
Roosweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017