|
Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Nov 2004
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Nov 2004
|
Svårt att hitta en början på den här historien, hur som helst började det hela med ett inkassokrav från Visma Collectors som är en ganska stor inkassofirma.. Kravet var på 1200 kronor och det skulle betalas med en gång.. Ärendet hade lämnats in av ett företag som jag aldrig varit kund hos. Då jag arbetar mycket valde jag att sända Visma ett brev där jag förklarade att detta måste skett av misstag och undrade hur deras rutiner kring ett ärende fungerande egentligen. Visma's svar blev att ärende skulle vidare samt att det va redan på väg till kronofogden så att jag kunde bestrida det då. Företaget som jag ska ha varit kund hos svarar aldrig när man ringer och jag känner mig helt hjälplös. Jag är som ni alla andra livrädd för att hamna i något register och vara opålitlig-märkt i flera år p.g.a ett företag gör något tokigt. Kan någon hjälpa mig hur man går tillväga, kan jag göra en anmälan mot företaget? Vilken lag är det dom bryter mot? Har jag någon chans?
Vore tacksam för lite hjälp av er här på wn då jag vet att det finns mycket kompetent folk här.
|