FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Läste i en branschtidning för transportbranschen att Schenker Privpak inte är en av de mest lönsamma grenarna inom Schenkersfären, om man säger så
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Medlem
|
Har själv tagit emot flera Schenker leveranser, utan några större problem...
Paketet brukar komma till Schenkers terminal i Skara (grannorten) inom 4 dagar, då ringer de mig och kommer överens om tid (samt.ev. annan plats ifall jag inte vill ha det till angiven adress), dagen efter kommer de på ungefär rätt tid och levererar hem till dörren (med en gigantisk lastbil även om det bara är några småpaket) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det sägs att en bild säger mer än tusen ord....
så jag tog mig friheten att rita vad jag tycker om SCHENKER. ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Även lite småirriterande att man måste skriva ut retursedel (fast vi inte använder det) samt att man pröjsar 2 kr extra per elektroniskt kollinummer. Det är sånt som säljaren naturligtvis inte berättade i början. Skickar man nästan 10.000 kolli per år är det en rätt saftig smygavgift. Detdär med med retursystemet har vi inte behövt sätta oss in i ännu. Har inte råkat ut för en retur ännu, men det borde vi börja se nästa eller nästkommande vecka. Enligt vår säljare var enda returkostnaden samma priser som våra avtalspriser för utskick. Har öven märkt att det på vissa orter verkar ta 1 -2 dagar extra för en kund att få en försändelse, men jag har haft dålig koll på hur Posten hanterat dessa orter, så har egentligen ingenting att jämföra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Fick en leverans från Dell värd en bit över 100 000 kr. Den skulle komma på måndag, men kom fredagen innan. Jag var nästan 20 mil bort och skulle inte komma tillbaka förrän på söndag kväll när jag får veta att servrarna kommit och står helt oskyddade utanför dörren till det obemannade kontoret. Nu gick det att kalla in ledig personal för att låsa in paketen lite säkrare, men det kändes väldigt olustigt. Sedan dess har jag lärt mig att paket oftast kommer en dag tidigare. Å andra sidan var senaste beställningen från Dell 3 st kollin som skcikades från Irland samtidigt, men kom fram ett om dagen under tre dagar...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Här så aviserar de alltid per telefon dagen innan, har jag inte möjlighet att ta emot det på leveransdan så kan de utan problem vänta till senare tillfälle (för stora leveranser debiterar de dock lagerhyra om man väntar för länge, men möjligheten finns iallafall)... Dock hänger det väll samman med att de i det här området aldrig lämnar ut paketen utan att någon skriver på en kvittens, så de måste ju få tag på oss... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
Medlem
|
Schenker verkar lida av det många andra företag lider av, dåliga rutiner.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Dålig service, Dåliga priser, Dålig telefonväxel, Dåliga chefer... Hoppas verkligen folk snart börjar se och upptäcka att det ligger så mycket pengar i transport att schenker får stor konkurrens i framtiden. Det är något som verkligen behövs.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det verkar som om vi pratar om skilda saker, jag pratar om hämtpaketm dvs man hämtar paketet på utlämningsställe typ statoil, ica etc. Det tycker jag verkar funka ok än så länge men har bara 3 veckor att gå på så egentligen vet jag ingenting.
Antar att ni pratar om hur dåliga dom är på hempaket? Dvs hemkörning av paketen alt. jobbet antar jag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
- Privpak har ca. 25 tjänstemän varav 5 utbrända - Urkass personalpolitik där man inte tar hand om personalen (speciellt de utbrända utan försöker få dom att säga upp sig) - Mobbing - ...etc |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|