 |
Nykomling
|
|
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 27
|
|
Nykomling
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 27
|
Man kan dela in webhotellsanvändarna i två stora grupper. De som vill ha kontroll själva och de som vill ha hjälp med allt (eller i varje fall det mesta).
Därför finns det nog två vägar webhotell kan gå, båda handlar dock som JonathanS säger om kundfokus.
Den ena vägen är att erbjuda mer komplexa paket. Stöd för Streaming, större kontroll över headers, ja alla de saker man faktiskt kan konfigurera kring en site. Detta följt av avancerade kontrollpaneler och möjlighet för kunden att själv finjustera just sitt paket.
Den andra är att satsa på support och tänja på gränserna vad man hjälper kunderna med. Inte bara dra gränsen för support vid "vi tillhandahåller en mapp på en server, punkt" utan hjälpa till med konfigurationer av bloggar, scriptproblem, sökmotoroptimering etc. Det finns ju faktiskt en stor och kraftigt växande grupp webhotellskunder som egentligen inte kan något om web. De är mer eller mindre tvingade för att det förväntas att deras företag skall ha en site etc. Eftersom kunden bara ser att siten har problem och inte förstår om det är hos webhotellet eller i koden så får man nog gå den där "extra milen".
|