FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Citat:
Citat:
Läser man första raden i ditt inlägg kan man se en tendens. Eller?
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Thomas, jag tror man/du måste skilja på om det är ett företag som skriver artiklar om sin verksamhet (vilket kan leda till viss egenreklam) eller om de skriver om branschen i stort o delger lite tips, ideer samt svar på frågor.. Det här ställer givetvis lite krav på alla inblandade..
Varför kan inte ni som står bakom WN eller de som ni har nära relation med och som sitter inne med kunskap och erfarenhet inom olika områden skriva lite artiklar inom era branscher i forumet eller som svar på olika frågor? Vill bara klargöra att jag inte är ute efter företagsannonser... Jag kan med egen erfarenhet säga att precis som Jim ovan säger så uppskattar ofta members tips, ideer o lite längre framställan på frågor i forumet och det behöver inte vara direkt i forumet utan genom tex ett nyhetsbrev med artiklar o tips på vad som är på G inom branschen. Sen kan man ta diskussionen till forumet.. Jag tror att med relativt lite engagemang man skulle kunna ådstakomma något liknande på WN.. Ni har ett mkt bra forum med kompetent folk både bakom WN och som besökare men tycks ha kört fast lite i er egen utveckling av forumet och medans WN står o stampar lite så försvinner det naturligtvis mkt kunskap till andra forum o liknande.. Hoppas du förstår vad jag menar, är inte ute efter att tillrättavisa hur ni sköter forumet eller ska sköta forumet i framtiden utan mer ge lite ideer.. Best, |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||||
|
|||||
Administratör
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Sedan är det det här med SEO som nämns ofta, jag skulle kunna skriva lite om SEO då jag är förhållandevis påläst på ämnet. Men en SEO-guide idag när man endast skall utgår från sökmotorernas guidelines skulle ju mer eller mindre halvera orderingången hos dom som lever på det. Nåt i stil med "Så bra du kan hamna i google på MAX 30 minuters jobb" Vet inte om det skulle kännas moraliskt riktigt mot mina vänner. SEO är idag inte var det var i mina ögon, heller är det inte lika intressant inom guidelines'en. ![]() Jag är lite kluven minst sagt.
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kunde det inte vara bra att lägga till några funktioner?
* Möjlighet att markera ett svar som "godtaget" och samtidigt ge cred till den/de som svarat? * Istället för att ha en TD-tråd som blev oöversiktlig och svårläst, lägga upp en egen kategori för TD, Double osv, i utbyte mot att de ställer upp och svarar i denna avdelning. * Moderering av användare, det verkar inte användas längre |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Ni får givetsvis ha vilka regler ni vill men jag gav mina tankar på förbättring. Jag förstår även problemet. Citat:
Citat:
Men WN är bra och lycka till! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag håller med i resonemangen från FredrikMH, Tomas B och Thomas m.fl. Skulle man inte kunna komplettera WN med en sajt där det publiceras artiklar etc. och att man sen kan koppla resp. artikel till en egen tråd på WN?
Själv är jag ingen grafiker men jag tror att det skulle kunna fungera med hjälp av de som finns på WN så att man på så sätt kanske också sprider ut belastningen på andra än de aktiva moderatorerna. Jag har inget emot att stå för en registrering hos RTVV men det vore ju trevligt om fler var intresserade. Jag skriver artiklar till andra sidor och tidskrifter men sällan om "webbteknik" och inte på den nivå som jag själv skulle vilja läsa. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Administratör
|
Usch, jag låter som värsta bakåtsträvaren i denna tråden.
Jag vill att WN skall bibehålla/återskapa den oberoende ställning som iaf jag anser att den har. Dvs att alla bidrar med info får ta igen motsvarande. Om vissa företag/personer's produkter exponeras extra kan motivationen för andra falla. Idag finns ledande aktörer inom vissa branscher här och snackar med aktörer från nystartade verksamheter. Det är det jag vill bibehålla. Jag har funderat lite på nåt i stil med ett "WN-light-forum" dit vi kan flytta trådar som kanske inte riktigt håller måttet. Sedan vill jag även poängtera att jag verkligen uppskattar dessa kommentarer och feedback! Tack!
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Administratör
|
Just det, vi har även i början på veckan stärkt upp moderatorgruppen.
Jonny från sajthotellet.com kommer hjälpa till framöver. Jonny har tidigare redan hjälpt oss mycket genom att rapportera inlägg, med tydlig motivering. Planen är att skicka ut förfrågning till ytterliggare 2 medlemmar under veckan. Kriterierna vara likt ovan. 2 personer som redan hjälpt oss mycket. Vi får hoppas dessa tackar ja.
![]() |
Svara |
|
|