FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Är det bara en slump för mig eller är det så att ju lägre CTR man har ju högre betalande annonser visas?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det låter som en slump.
Annonser med hög ctr visas oftare vilket gör att "bättre" annonser visas oftare än de som betalas högst (eftersom de i slutet ändå ger en högre CPM). Dock så testar adsense-algon hela tiden lite slumpmässigt nya annonser för att utvärdera CTR och en annons med högt klickpris kommer ju att visas oftare pga det så att säga.. Så jag skulle säga nej, en låg ctr innebär inte att du automatiskt får högre betalande annonser. Vill du ha högt betalande annonser skall du visa få (halvbanner eller lilla rutorna) annonser och / eller lägga de annonserna mitt på användarens skärm antingen i eller under ditt huvudsakliga content. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Sedan finns det något som heter smart pricing, vilket är någonting i stil med vad grazzy beskriver. Vilken betydelse det verkligen har, och när den "sparkar in" vet nog bara Google. Men jag har hört att sidor som har dåliga besökare ( tex. myspace-trafik) gör att hela kontot dras ner. Det innebär att man får ett lägre CPC.
Har också läst något om att CTr ska ha betydelse, men det är antagligen marginellt för oss site-ägare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nej, det måste vara en slump precis som Grazzy skriver..
Tips på optimering... Hade ett samtal med google i Usa bla just angående detta för ett tag sedan och för att göra en lång historia kort så gäller det att sätta sig in i googles tankesätt, vad det är google vill få ut av att visa vissa annonser, vad vill google få ut av adwords/adsense osv osv. Genom att göra en detaljerad research angående detta så kommer du att få högre ctr och högre betalande annonser.... Google kommer alltid att tycka om annoser som är relevanta, av hög kvalitet för dig och för inte minst googles nätverk. Mycket trafik av hög kvalitet är nyckeln till framgång med AdSense, inget annat. Intäkterna som du tjänar på AdSense beror på innehållet på dina sidor/sökorden som besökare använder och inte minst tillgången till relaterade Google-annonser. Google använder "automatic content-targeting technology" för att välja vilka annonser som kommer att visas på din site.. generellt så betyder det att annonserna på din sida ska vara relevant till ditt innehåll.. Dvs det går ut på att annoserna på din sida ska få så mkt klick som möjligt.. Ingen vet med 100% säkerhet hur det här fungerar, inte ens google verkar det som ![]() Funkar det med high paying ads idag? Ja absolut men man måste kolla upp och uppdatera annonserna hela tiden. Ju fler annonser på marknaden ju lägre blir behållningen.. Nyckeln till att hitta "high paying ads" är att ligga ett steg före alla andra.. Själv har jag Google news alerts inställd på alla mina merchants. När de presenterar en ny produkt så är jag en av de första att få reda på det. Ett anat sätt är att genom långvarigt arbete med olika merchants få lite insider tips på vad som är på G och på så vis bygga innehållsrika sidor före alla andra vilket leder till högre betalande annonser.. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|