FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Är så att jag ska dra i gång en nyhetssida för svenskar. Och nu till frågan vad ska man välja för toppdomän(för det heter väl så?) Alla var lediga när jag sökte på loopia. Ska man välja just .se för att sidan riktar sig till svenskar eller .com bara för att det kännt över hela världen?
Mvh |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Köp båda två?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
VIP
|
Använd .se och peka om .com och .nu mot dittt domännamn.se! En billig försäkring.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om målgruppen är Sverige är se att föredra. Jag vet att jag inte gör så själv, men det är för att comadressen redan var inarbetad när det gick att registrera se-adressen.
Det kostar inte mycket att registrera namnet under alla de vanligaste toppdomänerna och det är en billig "försäkring" mot att någon försöker snylta på ditt namn.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Är du inte mer inställd på att göra ngt seriöst än att bekymra dig över kostnaden för domänerna så har du förlorat innan du börjat.. Har du kollat vad en domän kostar att regga? Kolla runt lite så ser du att du kan få tex com .net .org .biz .info för några tior.. Just My 2c.. Best, / Tomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() ![]() Mvh |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Om sajten blir stor vill du absolut ha alla tre domänerna. Om någon fuling registrera de andra före dig måste du antingen köpa domänerna för dyra pengar (ju större din sajt är desto mer vill nog personen ha...) eller så kanske personen inte vill sälja utan parkerar domänen och rider snålskjuts på att folk kommer till denna sida eftersom DIN sajt blivit populär. Köp alla tre om du har ambitioner!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag skulle köpa alla. Som sagt tidigare här, en billig försäkring.
//Andreas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag köper alltid alla som finns! (alla = com, net, org, info, biz, se, nu) inga andra...
Visst kan info och biz bara lite onödiga för svenska sidor, men de är inte dyra. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|