FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Nu är hobby programmeraren igång igen
![]() Har ett litet problem som jag för närvarande inte orkar/hinner googla runt och hitta en lösning på. Jag har tidigare använt mig av följande kod: <!--#include file="../Connections/kidneys.asp" --> (har då en mapp i vilken det ligger filer som ska hämta info från en databas, och använder en connection string i från mappen connections. Har alltså en mapp med connection filen i. En mapp för databasen och en mapp där ifrån det finns "medlemssidor" som skall hämta info. Bygger detta med Dreamweaver. Nu får jag följande meddelande när jag försöker: The Include file '../Connections/kidneys.asp' cannot contain '..' to indicate the parent directory. Nu står det i FQA/support på Surftown: ---------- I överrensstämmelse med Microsofts rekommendationer tillåter vi inte användning av parent paths ("..") i ASP.NET/ASP. Se evt.: http://msdn.microsoft.com/library/de...l/secmod89.asp Det betyder att man därför måste använda den fullständiga stigen om man vill referera till filer utanför den aktuella stigen. Den fullständiga stigen kan bestämmas med Server.MapPath() ----------- Vad jag behöver hjälp med är: I vilken fil ska jag ändra? Och hur ska jag skriva hela connection stringen?? Tacksam för hjälp! /Jocke |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Att inte tillåta parent paths är att inte fatta hur NTFS-rättigheter fungerar, MS har reviderat sitt utlåtande om parent paths till och med.
Hur som helst. Enklaste lösningen på ditt problem är att flytta Connections/kidneys.asp till en katalog så att du inte behöver använda parent path = i samma katalog eller i en underkatalog till den fil som ska inkludera. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
EDIT: Den var fel. brb.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Nu så.
<!-- #include virtual="/Connections/kidneys.asp" --> borde fungera om kidneys.asp ligger i http://dinsite.tld/Connections/ Är nog lite mer bakis än jag trodde. :blink: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Nykomling
|
Tackar för tipsen, problemet har löst sig. Iallfall för nu...
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|