FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Någon här som har erfarenhet utav Word dokument (.doc) och hantera dessa med PHP?
Jag är ute efter att kunna läsa innehållet i filen ifråga, gärna om möjligt även plocka ut ev. bilder. Nu handlar detta under *nix så COM (php.net/com) fungerar inte. Enda jag har hittat på Google är folk som gör detta under Windows miljö där Word är installerat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
.NET under Mono?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Kod:
<?php function parseWord($userDoc) { $fileHandle = fopen($userDoc, "r"); $line = @fread($fileHandle, filesize($userDoc)); $lines = explode(chr(0x0D),$line); $outtext = ""; foreach($lines as $thisline) { $pos = strpos($thisline, chr(0x00)); if (($pos !== FALSE)||(strlen($thisline)==0)) { } else { $outtext .= $thisline." "; } } $outtext = preg_replace("/[^a-zA-Z0-9\s\,\.\-\n\r\t@\/\_\(\)]/","",$outtext); return $outtext; } ?> Och för att använda den: $text = parseWord($userDoc); //Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Hade jag velat ha .NET så hade jag valt att köra det på en Windows burk. Mono är inte tillräckligt stabilt för att användas i en applikations kritisk miljö enligt mig. + att man skall mycket sällan köra program på en server eftersom detta innebär en direkt säkerhetsrisk. Vad sker om Word dokumentet innehåller skadlig kod mot exempelvis Mono eller liknande? Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|