Citat:
Ursprungligen postat av Maccke
Citat:
Originally posted by -jonathanfranze@Jun 8 2006, 00:08
Citat:
Ursprungligen postat av Maccke
Usch va sur man är idag då. Av 20 .eu domäner så fick jag noll.
Ovidio Limited från Cypern tog ungefär 14 av dem jag försökte på. Grymt irriterande.. hehe.
Alla togs 11.00.. ingen lek där alltså. Min registrator var snabb senast, tog flera domäner kl 1-2-3 minuter över, men denna gång hade dem tydligen svårare.
Svenska neware kammade också noll, hade en del domäner med den också..
Hur gick det för Er med .EU för landrush II?
|
Vad var det för domännamn som du ansökte om? Var det domännamn som du ansökt om under Sunrise 1 eller Sunrise 2 och som inte gick igenom, eller var det domännamn som du fick veta skulle bli lediga den 7:e juni efter det att en tidigare ansökan om domännamnet under Sunrise 1 eller Sunrise 2 inte gått igenom?
|
Oväsentligt för de registratorer jag använde.. På dd24 såg jag att det var en fördel om man hade haft domänen tidigare (i landrush I), då hade man förtur.
Det var dock flera nya domäner som jag reggade max 1 min - 1 timma efter att kön öppnade för några månader sedan, på firman som plockade flest .EU under landrush.. Men på landrush II var dem superkassa! Förvånad faktiskt..
Fick du några bra då?
|
Det har stor betydelse om man tidigare har ansökt om ett .eu-domännamn som släpptes under Land Rush 2 eller inte. Man måste tänka på att vartenda domännamn som släpps under Land Rush 2 är domännamn som det finns intressenter för och som har varit i kontakt med en registrar för att få domännamnet registrerat sedan tidigare. Alla registrarer som har ansökningar som förfallit under Sunrise och som släpptes under Land Rush 2 ser till att försöka få en dessa så fort det bara går. Teoretiskt bör det innebära att inte ett enda domännamn som man ansöker om utan att ha en tidigare ansökan under Sunrise 1 eller 2 gå igenom, något som faktiskt också skett till stor del.
EU-domännamnen är riktigt heta, om man inte är med från sekunden som portarna öppnar så är det kört.