FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Suck. Trodde att jag äntligen lyckats lösa ett session problem som jag handskats med en tid. Men icke! Skriptet är ett login system och det funkar utmärkt i Mozilla Firefox men prövar jag med Explorer, eller enligt en kompis Safari, så fungerar det inte. Vad kan jag ha missat?
Har prövat lägga till Kod:
header("Cache-control: private"); Kod:
session_start(); login.php // Kod:
<?php session_start(); header("Cache-control: private"); include("../inc/config.php"); $username = $_POST['username']; $password = $_POST['password']; $sql = "SELECT * FROM admin WHERE username='$username' and password='$password'"; $result = mysql_query($sql); $count = mysql_num_rows($result); if($count==1){ $_SESSION['logged_in'] = true; header("location: admin.php"); } else { header("location: index.php?action=error"); } ?> Kod:
<?php session_start(); header("Cache-control: private"); if(!isset($_SESSION['logged_in']) || !$_SESSION['logged_in']) { header("location: index.php?action=login"); } ?> /S |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det är inte så trivialt att du inte har kakor påslagna i IE?
Ett tips är att använda microsofts Fiddler, som är en http-debug-proxy man kan använda med IE. Då kan du se vad som skickas i båda riktningar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Prova att skicka en P3P policy till klienten.
Kod:
<?php header('P3P: CP="NOI NID ADMa OUR IND UNI COM NAV"'); ?> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
oller: OK!