FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag skulle vilja vet om någon vet vad man behöver för att skapa en liknade tjänst som SF-Anytime ?
Och om det finns något färdigt program eller liknande ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vad pratar du om för budget?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Rättigheter till att sända/distribuera filmer från filmbolagen..
eller missförstår jag frågan. är det layout och kod du är ute efter?? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det är koden/programet men även layout om det finns någon grund att utgå från.
Budgeten måste man se över beroende på vad som kostar och hurmycket ! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det finns både servrar och bandbred så att det blir över, det kan vi låva dig, men indag så har vi ingen erfarenhet eller kunskap av denna typ av tjänst!
Så därför frågade jag, hur och med vad? Alltså viket system man ska ha och vilka program. Finns det något färdigt system eller ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Är det ingen som vet eller kan något om denna tjänst ?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Banned
|
Något färdigt system finns det inte.
Det som behövs egentligen är: * Filmerna * Någon form av skydd på filmerna * Flash kunskap * Lots of gu... errhm.. Bandbredd... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Tyvärr tror jag inte det finns så mycket färdiga paket att köpa, men principen är ju:
Betalsystem --> Streamingserver |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det finns i stort sett 3 olika varianter du kan använda dig av:
PPM, PPV eller DRM. PPM - Pay Per Minute: Du har ett system där folk köper tid och en media server som streamar filmen och gör en avräkning, Microsofts Windows 2003 har en inkluderad (Kräver dock Enterprise version för PPM feature). PPV - Pay Per View: Du har ett system där folk hyr hela filmen som streaming i x antal timmar. Återigen, streaming kräver en media server, förslagsvis Microsoft Windows 2003 (finns även i 2k). DRM - Digital Rights Manager: Du sätter upp ett licens system där du kan ställa in hur länge licenserna gäller, om filerna får kopieras etc etc. Finns massor av olika, jag har utvecklat siter under Microsofts egna DRM system vilket fungerar riktigt bra. Det är lite av ett helvete att få programvaran, men när det väl är gjort så har dom ett fint API man kodar mot. Man wrappar helt enkelt filmfilerna och därefter är dom totalt oanvändbara sålänge man inte har en licens, du kan då låta användare tanka hem dom eller skicka ut cd's/dvds med filerna. DRM går även att kombinera med streaming. När du har valt vilket system eller vilka system du vill ha så är det frågan om hur folk ska betala, SMS/KORT/EBANK etc. Det finns inga direkta färdiga system och utvecklingskostnaderna brukar ligga ganska skyhögt, tror dock SF Anytime leasar ut sitt system då MAX (erotik) kör sitt VOD system på SF's mjukvara, förmodligen inte billigt. Så för att summera det hela, du måste bestämma vilket system du vill köra, hur du ska ta betalt, en jävla massa bandbredd, en jäkla massa hd och tillsist interneträttigheter på de filmer du vill köra ut. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|