FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Stabilt värre... Fungerande redundant infrastruktur kostar. Mycket.
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Någon som har lite mer specefik info om elavbrottet? För inatt poffade bland annat hela B2 några gånger samt vissa grafer på netnod såg lite ovanliga hoppiga ut på vissa ISP.
Något mer som drabbades? Att DCS och el aldrig fungerar riktigt är ingen nyhet är ju inte precis första gången. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
|
Det blinkade över hela Sverige i natt men Vattenfall & co. har inte en susning varför tydligen. Jag läste lite om det på Wighsnews under riksnyheter. Scrolla till 01:23.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
|
Hörde att någon hade hört en hög smäll i bromma samt elen dog där, samt efter så poffade hela B2 nät.
Känns som lite väl mycket saker har gått ner sista tiden på lite olika platser i landet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det jag klurar lite på är texten på Proinets hemsida:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Vad som skett och inte skett i det här fallet vet jag inte. Däremot bör DCS ha åtgärdat problemet med UPSen inom ett par timmar på sin höjd. Att servern dessutom svarade på ping bör ju innebära att den hade ström redan under förmiddagen.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kihlbom sånt skriver de inte. Man skriver ju alltid det bästa så att man ska välja just de. Det gäller och sälja sig bra annars får man inte kunder. För övrigt fungerar Proinet hur bra som helst fast de är billiga. Fast när sånna här tråkiga saker händer så är det aldrig kul. Det här är något som händer alla webbhotell någon gång
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Nykomling
|
Menade att webbhotellen inte skriver om det negativa. Då vet man hur det kan gå hos DCS. Ni andra PatrikWeb & Sajthotellet ligger era servrar ochså hos DCS?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Strömmen blinkade 2 gånger strax efter 1 inatt hemma hos mig med och B2-uppkopplingen gick ner en kort period men kom snabbt igång igen.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|