Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Internet Explorer

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-06-03, 13:56 #1
Grebban Grebban är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2004
Medlem

Hej!

Vet någon hur man kan köra Internet Explorer 6 och 7 på samma dator? Just nu kör jag 7:an, men behöver 6:an också för att titta hur hemsidorna ser ut etc...
Grebban är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-03, 15:00 #2
tydal tydal är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2005
tydal tydal är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2005
Officiellt går det inte eftersom det är så bökigt då Internet Explorer inte är ett fristående program utan en del av operativsystemet. Lite googling visade dock att folk har lyckats ha exempelvis femman och sexan samtidigt genom att modifiera dessa, men jag kan inte hitta någon som tagit sig an sjuan än.

IE7 ska ju vara bättre på att följa standardarna är det sagt, så förmodligen är det inte så mycket att testa där utan sidorna kommer troligen att visas korrekt. Men IE6 däremot är ju speciell, så jag tror nog det är vettigare att skippa sjuan än så länge.
tydal är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-03, 15:03 #3
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by tydal@Jun 3 2006, 15:00
Officiellt går det inte eftersom det är så bökigt då Internet Explorer inte är ett fristående program utan en del av operativsystemet. Lite googling visade dock att folk har lyckats ha exempelvis femman och sexan samtidigt genom att modifiera dessa, men jag kan inte hitta någon som tagit sig an sjuan än.
IE7 ska ju vara bättre på att följa standardarna är det sagt, så förmodligen är det inte så mycket att testa där utan sidorna kommer troligen att visas korrekt. Men IE6 däremot är ju speciell, så jag tror nog det är vettigare att skippa sjuan än så länge.

Ja okej, för när man tittar så tolkar 7:an sidorna annorlunda om man jämför med 6:an, men de borde gå att köra 6 och 7 som två vanliga program på samma dator, som vilket annat program som helst..?
Grebban är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-03, 15:06 #4
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by Grebban@Jun 3 2006, 15:03

Ja okej, för när man tittar så tolkar 7:an sidorna annorlunda om man jämför med 6:an, men de borde gå att köra 6 och 7 som två vanliga program på samma dator, som vilket annat program som helst..?
Citat:
Officiellt går det inte eftersom det är så bökigt då Internet Explorer inte är ett fristående program utan en del av operativsystemet.
Läs svaret innan du ställer samma fråga igen =)
Oläst 2006-06-04, 21:47 #5
PgDs avatar
PgD PgD är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
PgD PgD är inte uppkopplad
Medlem
PgDs avatar

Reg.datum: Dec 2005
Den här sajten kanske kan vara till någon hjälp: www.quirksmode.org/browsers/multipleie.html

Pudelns hjärna vad det gäller tidigare IE verkar vara filen IEXPLORE.EXE, och det kanske också funkar med IE6 på en burk med IE7. Om du har någon dator som du inte är rädd om (d.v.s. inte rädd för att installera om Windows på), så kan du ju prova. Går det så går det, annars inte.
PgD är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017