FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Vet någon hur man kan köra Internet Explorer 6 och 7 på samma dator? Just nu kör jag 7:an, men behöver 6:an också för att titta hur hemsidorna ser ut etc... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Officiellt går det inte eftersom det är så bökigt då Internet Explorer inte är ett fristående program utan en del av operativsystemet. Lite googling visade dock att folk har lyckats ha exempelvis femman och sexan samtidigt genom att modifiera dessa, men jag kan inte hitta någon som tagit sig an sjuan än.
IE7 ska ju vara bättre på att följa standardarna är det sagt, så förmodligen är det inte så mycket att testa där utan sidorna kommer troligen att visas korrekt. Men IE6 däremot är ju speciell, så jag tror nog det är vettigare att skippa sjuan än så länge. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Den här sajten kanske kan vara till någon hjälp: www.quirksmode.org/browsers/multipleie.html
Pudelns hjärna vad det gäller tidigare IE verkar vara filen IEXPLORE.EXE, och det kanske också funkar med IE6 på en burk med IE7. Om du har någon dator som du inte är rädd om (d.v.s. inte rädd för att installera om Windows på), så kan du ju prova. Går det så går det, annars inte. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|