FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kultförklarar härmed Pontén efter detta uttalande, han har så rätt så... Hehehe...
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Eftersom det står i samma artikel som han diskuterar dödshot mot honom så måste jag säga att han är rätt modig/dumdristig.
Nån som däremot borde kultförklaras är ju den brottslige kulturchefen?.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kulturchefen framstår som ovanligt korkad - det gynnar knappast kulturen att kulturgärningar (tänker närmast på film och musik) inte kan generera några inkomster. Detta är ett effektivt sätt att kringskära ekonomiskt stöd till kulturen.
Fildelning är inte problemet, det är utdelning av upphovsrättsskyddat material som är problemet... Att sitta här och heja på de som begår brott är löjeväckande... Om man vill ändra något kan man göra det genom att politiskt och opinionsmässigt arbeta för det, inte genom att begå brott. Jag tycker det är fel att man ska behöva betala sjukt höga arbetsgivaravgifter ochfastighetsskatt, men det funkar inte att bara låta bli... Kanske skulle prova det. Not.
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
|
http://realtid.se/ArticlePages/200606/05/2...ltid540.dbp.asp
Undrar om det är sant, men Per Brumark tar väääldig mycket kredd för att fått TPB sänkt i sverige.. Följande är extra intressant (och i mitt tycke, korrekt) Polisen har fått mycket kritik för sin aktion. Är den rättvis? – Det är klart att några har råkat illa ut för att deras hemsidor har befunnit sig i hallarna, men de som ansvarar för de här ställena borde ha informerat sina kunder att det här kunde hända. Som i alla razzior finns det alltid någon som kan råka illa ut utan att ha med det hela att göra. Allt går så snabbt i en sådan situation. Jag tyckte att de gjorde ett vettigt tillslag. Ska polisen lämna tillbaka de beslagtagna servrar som inte hade med The Pirate Bay att göra? – Ja, de håller på med det. Jaja, nu vet ju alla kids vart de kan rikta sin missriktade ilska i alla fall.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
![]() |
![]() |