Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Blåst av Google?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-05-31, 22:56 #11
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2006
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

vill inte vara negativ men en viktig del i en annonsförmedling är själva försäljningen, alltså att få storbolag som Arla, Volvo, Statoil eller dylikt att skriva på och kanalisera pengar till just din variant på internetannonsering. Med all respekt för fakta och statistik så handlar det om att bygga förtroende och att övertyga dom att just mitt nätverk kan ge mest valuta för deras investerade pengar. De här gubbsen har tonvis med miljoner att ösa ut och gör det gärna, men de är också förbannat snåla och vill ha väldigt mycket effekt i form av ökad försäljning tillbaka. Google har tydligen gjort det här bra, bland annat genom att vara rädda om annonsörernas pengar ( =vara hårda mot misstänkta klickfuskare). Den som ska starta ett nytt nätverk måste nog - också - vara väldigt duktig på den biten.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-01, 07:42 #12
Isak Isak är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Isak Isak är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Originally posted by Sneaky@May 31 2006, 18:43
Hoppas de kommer igång snart nog coh att de har ett liknande system som google, dvs rellaterad textreklam.
De har knappast tekniken (eller nog många annonsörer) för relaterad textreklam utan lär nog bli mer som TD/Double skulle jag gissa. Mkt bra med fler alternativ dock så hoppas det går riktigt bra.
Isak är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-07, 18:04 #13
mr_lundis mr_lundis är inte uppkopplad
Medlem

Medlem

Problemet med "massklickare" är ju ganska vanligt när det gäller PPC annonser, så för att tillgodose annonsörernas behov skulle man kunna ha ganska strikta riktlinjer ang. massklick.

Googles hållning i denna fråga är dock konstig, jag vart avstängd pga. att någon klickat extremt på mina annonser, antar jag eftersom Google är ganska få ordiga när det gäller deras annonssystems svagare sidor.

Som jag har förstått det så kan man bli avstängd om en enskild person klickar "för mycket", vilket i värkligheten innebär att man kan se till att alla sina konkurrenter förlorar sina konton och på det viset även sina inkomster.

Istället för att bara terminera de annonsörers konton som har utsatts för massklick, kan man istället se till att de helt enkelt inte får betalt för de ogiltiga klicken, att de meddelas varför klicken bedöms som ogiltiga, vem det är som massklickar och i värsta fall inte visa några annonser för den/de personer som massklickar. Om massklicken fortsätter, kan man terminer kontot, men betala ut de pengar som faktiskt rättmätligen tillhör publicisten i fråga, samt även ge dem en andra chans om de vidtar åtgärder själva för att få stop på problemet.
mr_lundis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-07, 19:25 #14
Medlem

Medlem

Nu har jag påbörjat arbetet med någon slags plattform....
mr_lundis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-12, 08:23 #15
MST2005 MST2005 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
MST2005 MST2005 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Kanske dags att varna folk för Google AdSense.
MST2005 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017