FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Medlem
|
Bakteriefloran i kylskåpet gör sitt den också.
Personligen dricker jag inte mjölk, men har det i kaffet. Således köper jag mjölk av typen som håller sig i flera månader. Den som lever får se om "öronen trillar av" framgent pga att man drack mystiska tillsattser under tjugoårstalen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Sjukt att folk kan köpa Tysk mjölk när vi har så mycket bättre mjölk hemma i Sverige redan!!
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Medlem
|
Så produkter är bättre om de är tillverkade i Sverige, alltså?
*dricker inte mjölk, men förstår inte nationalitetstänkandet när det gäller matvaror* |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Medlem
|
Peak: Ta in transporter osv i betänkandet, så förstår du säkert snart hur vansinnigt det är att transportera produkten. Det är väl kanske främst applicerbart på livsmedel.
Min mjölk är för övrigt inte tysk, den är svensk. Närmare bestämt regional, lokalpatriotismen här uppe i norr är stor; man handlar helst lokalt. Norrmejerier kör över Arla som pfft. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Var precis ned o skulle köpa en liter mellanmjölk i kiosken här intill. Bäst före 30 sep, så det fick bli lättmjölk istället. Att gammal mjölk säljs där är mer regel än undantag kan man säga...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vi gör slut på massor av mjölk hemma, både jag o ungarna gillar mjölk så det är sällan det hinner bli gammalt.
Har testat arlas högpastöriserade "baristamjölk" och den håller länge. Om jag gillar den vet jag inte, men man blir ju tveksam att inmundiga något om håller så pass mycket längre än orginalet. Färsk mjölk direkt från kossan (jag behöver den dock kyld) är godast! I vårt ena kylskåp håller mjölken betydligt längre än i den andra kylen, men där är ena kylskåpet kallare än det andra, och hålls inte öppet lika mycket. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
brukar inte titta på datumet, när mjölken bildar små vita gryniga "prickar" i kaffet är det dax att köpa ny
![]() ps. det skall naturligtvis vara röd mjölk i kaffet, smakar bäst ds. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Mjölk som finns i varmare länder bevaras inte i kylskåp för att det inte behövs. Den är strålbehandlad så jag antar att det inte är många bakterier kvar efter det. Om det nu är bakterierna som är problemet?
Nackdelen är ju den att den goda mjölksmaken är borta då. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|