FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Administratör
|
När jag var i frankrike köpte vi jättegod mjölk. Vi var runt 100 pers, och fransmännen dricker inte mjölk som vi svenskar, så den tog slut i affären
![]() Typ första gången, någonsin. Den kunde i alla fall klara sig hur länge som helst, då den inte var gjord på samma sätt som våran. Man skulle tydligen kunna förvara den i skafferiet också. Har en flaska hemma faktiskt.
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Märkligt. Häromdagen testade jag 3 dagar gammal mjölk. Och den var helt otroligt klumpig :/
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Tog du den gröna mellanmjölken eller var det någon annan sorts mellanjölk? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Mjölk är inte vad den var förut,
och det är nästan synd att den inte blir "dålig" för då märker man hur mycket skit som finns i den. Det är precis som det där med frukten som var uppe för några veckor sedan, att ett äpple skulle kunna vara 1 år gammalt. Mums, färsk frukt var det ja :? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Var grön mjölk. Var lite konstig när jag hällde upp den i en kopp. Sedan efter att den hade stått i micron var den... typ geléaktig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kanske har detta en annan naturlig förklaring.
Någon mer som käkar mjölkklumpar i kaffet? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Finns ju högpastorerad och lågpastorerad mjölk, typ kaffe mjölk och smaksatt mjölk brukar vara det.
Men lättmjölk/mellanmjölk är väl igentligen mjölk utspätt med vatten? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Katastrofalt egentligen att folk köper tysk mjölk när det finns högklassig svensk ARLA mjölk, ffs!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
...eller ännu bättre - MILKO. Sveriges godaste mjölk. Men håller med dej att det är ofattbart.... "lidl ruined my life" :P |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|