FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Fick ett brev hem idag (var väntat för eller senare) av kronofogden. Bredbandsbolaget vill ha sina pengar av mig.
I höstas år 2005 (augusti) så beställde jag hem ADSL via dem. Jag fick modemet å allt på posten & fick beskedet att jag var "inkopplad" i stationen. Tyvärr fungerade inte mitt internet, något var fel. 100000 samtal med supporten resultera med att jag fick ett hembesök, där de skulle kolla vad "felet" var. De trodde att det var min DATOR. Vilket skämt har 3 burkar och fungerade inte på någon (ja jag prövade olika kablar m.m.), mannen som kom testa ett nytt modem och tittade endast på "lampan" på modemet och sa att "det fungerar ju", men varför kommer vi inte ut på internet då sa jag? Han stack, han tyckte det "fungera" fast jag aldrig kom ut till internet. Jag ska även erkänna att en vecka innan detta eller 2, så hade jag internet i hela 8 sekunder eller så, jag lyckades ladda aftonbladet. Sen dog det. Det var den enda "anslutning" som BBB Supporten kan bekräfta (de kan kolla när man ansluter mot deras jävla servrar). Jag fick dock räkningar på räkningar av BBB vilket jag vägra betala då mitt internet inte fungera. Telefonsamtal och mail hjälpte inte. Till slut vart jag less (detta rör sig om ca 5 månader efter min beställning) då gav jag upp. Då fick jag en mailadress av BBB supporten som de bad mig maila och förklara det hela så skulle de eventuellt avbryta mitt kontrakt. Jag skrev mailet och skickade. Vad händer? Mailadressen existerar inte ens. Och jag är 100% säker på att jag skrev rätt mailadress, då jag spelade in samtalet då jag fick skiten. Hur som helst, idag fick jag hem brev från fogden, någon som vet hur detta fungerar? Jag har 10 dagar på mig att svara dem ang dessa 4000 kr eller vad de stog. Jag vägrar betala. Felet ligger hos dem och inte mig. Men hur gör fogden då de får in detta brev? Någon som vet? (Kan även säga att jag köpte ett nytt jävla modem som ska fungera med BBB men icket..) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|