FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Observera dock att om du får kravet som företagare, enskild firma kanske, så är det redan kört, även om du bestrider ärendet, en anmärkning är noterad.
Är du privatperson är det lugnt, bara att bestrida och avvakta BBBs nästa drag |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
|
Citat:
1) Bestridan 2) Bestridan 3) Bestridan Det du måste göra Johan är snarast bestrida detta till kronofogen och bbb. Good Luck! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
|
Kan berätta en historia som hände mig i april som rör kronofogden.
Jag fick hem till min bokföringsadress en kopia på en kreditupplysning gjord av svea ekonomi. Eftersom jag inte förväntat mig att få en krediupplysning ringde jag och frågade varför dom gjort en upplysning och fick reda på att det är rutin när dom skickar ärenden till kronofogden... KRONOFOGDEN??? Va?? ropar jag.... varför? En obetald räkning från easypark säger svea inkasso. Jag ber att få reda på summan och kollar direkt i min internetbank och noterar att summan finns betald till svea ekonomi i feb och att ocr nummer stämmer. Jag skickar kopia på betalningen till svea ekonomi och ringer igen direkt varvid svea ekonomi erkänner att dom missat notera min betalning... Jag börjar då undrar varför jag inte fått några påminnelser eller papper från kronofogden och då visar det sig att svea skickat allt till en gammal inaktuell adress. Först missar svea ekonomi att jag betalat fakturan Sedan skickar dom påminnelse till en gammal, inaktuell adress Och slutligen överlämnar svea inkasso den betalda fakturan till kronofogden för indrivning. Snacka om dåliga rutiner... fyfan! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
|
Finns det något sätt att kräva ersättning för allt extra jobb man får? Om dom begärt en indrivning eller en felaktigt sådant bör man kunna få ut några tusen för ersättning av dom?
För det är lätt som företag att kräva ränta och inkassoavgift så tycker även som privatperson kan kräva pengar för felaktiga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Troligen Johan här som är okunnig och startat om modemet, sedan köpt ett modem som inte fungerar med bbb..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Frågan är om Johan bestridit de fakturor på abonnemangsavgiften som kommit? Eller har dessa bara ignorerats? Håller med övriga i tråden annars, bestrid bestrid bestrid! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Starta om modemet, tillåt mig skratta......... Har gjort allt.
Jag har prövat BBB modemet på minst 3 burkar, prövat alla möjliga kombinationer (nya nätverkskablar m.m.). Jag menar, när de skicka ut personal för att "felsöka" så fungerade inte ens uppkopplingen. För det andra, modemet jag köpte (zyxel) så står det på skiten "fungerar med telia....BBB..." Sen när jag fått fakturorna har jag hört av mig till BBB + bolaget som de outsorcat till. Sist så bad jag dem skicka skiten till fogden så vi fick göra upp en gång för alla. Nåja, jag ska skriva mitt svar snart. Jag återkommer med utfallet av fogden. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|