FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tjena.
Jag hittade trafikbyte.com när jag surfade runt och letade efter bannerbyten. Jag har aldrig hört om dem tidigare så jag undrar om någon har erfarenhet av dem. Är de bra? Seriösa? De frågar efter mobilnummer och det vill man ju inte ge ut om man får massa reklam o skit sen. Jag har kollat deras FAQ men det står inget om vad de ska använda mob nr till. Tack på förhand |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vet inget om dom, och har inte testat. Finns ingen information om förtaget på webbplatsen, och enligt whoisen så är det en privatperson som står som ägare på domänen, där ser man också att den är relativt nystartad.
Men om dom är oseriösa eller inte kan jag inte svara på. =) //Andreas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej!
Jag tycker inte det är så bra. Ifall du letar efter andra liknande sidor kan jag tipsa om http://yalp.se/exchange, http://www.mer-trafik.se och http://www.linkexchange.se/signup.php. Personligen föredrar jag inte såna tjänster. Men det är ditt beslut om de är bra! ![]() Ha det bra |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för tipsen.
Jag gillar inte heller sådana tjänster igentligen. Men man måste börja nånstans. ![]() ha det fint |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har precis börjat använda mig av mer-trafik.se och det har hitills genererat ca 50 extra besökare om dagen... använde mig tidigare av multiexit.se med sämre resultat.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Bekymret med dessa sidor är väl att besökarna bara är där föratt tjäna poäng så de kan visa sina egna sidor? Men vissa kanske tittar på ens sida, särskilt om man erbjuder något specielllt i exempelvisdesign väg.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
//Andreas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Frågan är hur seriös trafiken är? för går ju bara koda ihop en liten bot som körs i bakgrunden för att generera poäng.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Seriös trafik är inte att vänta då alla endast är ute efter att få besökare till sin egen sida. Tror inte någon surfar på en massa sidor med rörliga bakgrunder och gifbilder för sitt eget nöjes skull.
Gjorde ett test på de svenska olika "surfprogramen" för några månader sedan, namnen poppar inte upp i huvet så här kl 4 på morgonen men mer-trafik.se är en av de tre testade. Fixade över 500 sidvisningar för varje utbytesprogram vilket innebar cirka 4000 sidor man själv fick surfa igenom á 10-20sec. Dock fick man bonusar så det blev nog inte mer än 2500-3000 och totalt 12 timmars aktivt surfande. 1500 besök senare på egna sidan kan man låta statistiken tala, fyra som hade tagit sig tiden att registrera sig hos mig. Ingen av dem återvände efter det... Tilläggas att sidan var den enda av det seriösare slaget i programen och att 10kr på adsense hade varit mer effektiv än 12 timmars jobb med att surfa runt. En personlig sida kanske man inte gör reklam för på google precis men för alla andra sidor skulle jag aldrig någonsin rekommendera dessa tjänster. Min tid är värd mer den kronan jag tjänade i timme på det testet.... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|