FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej Milad!
Javisst, det går bra att messa. De stora företagen har ofta som tumregel att kräva en marknadsföringsbudget på detta belopp, i vissa fall är dock istället programvaran helt gratis. Men som sagt, det finns andra alternativ som också kan bli framgångsrika, till en betydligt lägre summa. Faktum är att jag till och med vet en som gjort sig en mindre förmögenhet på B2B's (24hPoker's) €1000-programvara. Han har nu 20 000 registrerade spelare. Denna programvara bör man troligen hålla sig undan om man ska rikta in sig på Sverige dock. Den är redan alldeles för överexponerad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det känns som jag inte har förstått det hel ordentligt men låt oss säga att man köper en client som ingår i ett nätverk och lyckas skrapa ihop 500medlemmar. Nu när en av dehär medlemmarna loggar in för att spela poker kommer då de endast kunna spela med varandra (mina medlemmar) eller kommer de även se andra spelare i nätverket? Om ja, att de ser andra spelare i nätverket, hur kommer man tjäna på att de spelar vid ett bord så att säga? Om det är flera spelare från olika clienter som möts vid ett bord i nätverket, hur mycket kommer varje client att tjäna från potten?
Hoppas ni förstår vad jag menar ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Att starta en sida krävs mycket pengar och väldigt mycket arbete. För att ha en chans måste du marknadsföra dig väldigt mycket vilket inte är särskillt billigt för ett pokerföretag idag.
Ett annat förslag är att inte ge sig in på de nätverken där det redan finns många siter inblandade. Som t.ex. B2Bpoker(24HNetwork), prima-nätverket o.s.v. Där finns det för många konkurenter om spelarna. Eftersom spelarna främst går till de sajterna med bäst erbjudande så blir det svårt att konkurera om man är ny och inte har särskilt mycket slantar för att locka spelare med. Spelarna kommer även att bara göra klart bonusen som ni eventuellt kommer erbjuda och sedan sticka vidare till nästa sajt. Jag har inte så stor erfarenhet av arbetet bakom sidorna men jag har prövat på de flesta nätverken och vet vad som brukar locka(iaf mig ![]() Kanske lite luddig post men har du några frågor är det bara att kontakta mig på något sätt. /Joakim |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har inte läst alla inlägg, så jag vet inte om jag upperepar någon...
Att starta en pokersida idag utan enorma resurser låter ungefär lika vinstrdivande som att slå upp en korvkiosk brevid McDonalds eller som att försöka konkurrera ut Google med ett tvåmansteam (varav ingen av dem kan någonting om programmering). Pokermarknaden är idag sjukt saturated (vad heter det på svenska?). Finns vissa pokersiter som skänker bort en halv månadslön till folk bara för att registrera sig och spela ett par timmar. Många har enorma marknadsföringsbudgetar, tiotals miljoner kronor i fickan och en oerhörd kompetens. Dessutom tror jag personligen att pokerbubblan kommer spricka vilken dag som helst. Pokerset blir knappast årets julklapp nästa år igen, trender kommer och går. Min rekommendation är istället att sätta dig och klura ut vad som blir årets julklapp nästa jul, vad händer i sommar? Vad behöver folk 2007? Och snälla bespara mig jobbiga "här på wn försöker vi faktiskt hjälpa varandra"... Det är det jag försöker göra! I vissa situationer måste man se sanningen i vitögat och börja om. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||||
|
|||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack för hjälpen, jag återkommer om hur det blir
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tänkte bara höra vilket programmeringsspråk som rekommenderas till en pokerklient? C++? Java? Nu är det inte poker denna klient är ämnad till i första hand men det har ju inte så stor betydelse...
Mvh Vincent
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag måste sälla mig till pessimisterna....det är många som har velat vara med och tjäna sig en hacka på pokerboomen och att framgångsrikt starta en ny nu är minst sagt en utmaning skulle jag tro.
Visst kan man kanske hitta ett nätverk där det går att få det hela att gå runt med rätt få spelare. Men skall man locka till sig nog med spelare för att få det hela till en lönsam verksamhet så krävs det en stor budget i marknadsföring och som marknaden ser ut idag tror jag inte att det är en sund investering. Kör man som franchise så är det inte lätt att erbjuda något som andra siter saknar så det enda sätter att konkurrera är att mmarknadsföra sig flitigt och/eller ge bort det mesta av sin vinst till spelarna som bonus. Att skapa sitt eget system är extremt kostsamt och då måste man nå ut till väldigt många för att få igång tillräckligt med spel på sidan. Ett exempel på en ny sida som jag tror har chans att slå igenom rätt bra är www.pkr.com Jag vill inte ens spekulera i hur många miljoner de har spenderat på sin mjukvara, men den är såpass bra och unik att den nästan kommer marknadsföra sig själv. @tartareandesire Java, C++ och Flash är väl de tekniker som används på klientsidan. Som användare tycker jag inte att det blir någon nämnvärd skillnad på resultatet förutom att java kan vara lite segt att dra igång och det är rätt många som inte har det installerat. Exempel på java siter är pokerroom.com och cardcrusade.com De flesta andra stora siter som pokerstars och party använder c++ men det förekommer även att man bäddar in Flash med c++, som tex. poker.com. Det mesta av jobbet sköts dock på servern där jag skulle tippa att java är vanligast. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|