FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
[Vet inte om jag placerat denna tråd rätt, om inte får admin jättegärna flytta den]
Har precis byggt klart ett skolcommunity där man bland annat kan registrera närvaro, se närkommande prov, ladda ner lektionsmaterial och mycket mer. Nu ska i alla fall systemet testas i en skola och se hur det fungerar men problemet är att det inte har något namn. Just nu står min hjärna helt still och jag kommer inte på någonting. Skulle vara jättesnällt om jag fick några förslag, vad som helst bara så att min hjärna kan börja snurra lite igen :P Tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
efterplugget
learnIT :huh: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
latinska namn brukar funka bra, kolla vad exempelvis lärande, skola, utbildning osv heter på latin och se om något låter vettigt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Bara learnit.st och learnit.cc lediga ![]() Tack för ett jätte bra förslag ändå. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Saker med två innebörder är ganska bra för att komma ihåg en adress.
Spinn vidare på Kristofers idé. l3arn1T ![]() learncamp learnforlife knowledgement knowledgenet knownet Skriv en lista med alla saker man förknippar med skola. Pussla ihop testa dig fram prova samma sak på engelska eller varför inte svengelska |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
zkolverket.se
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Säkerligen passande med 3 och 1 i ord som skolor skall använda sig av.
Kristoffers idé låter bra, eller så kommer du på något unikt som loopia, google, spray... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
studnet.nu
skol.ka =) finns .ka? studcity PluggIT.se |
||