Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Att de man anlitar inte tar ens idé

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-05-17, 00:31 #1
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Jag har inför många projekt känt behov av att anlita en webbdesigner och ibland även webbutvecklare i de fall då jag inte riktigt har haft tid själv.

När det gäller sidor med information, för företaget et cetera går det alldeles utmärkt.
Men däremot när det kommer till en ny tjänst, att gestalta en hyfsat unik idé man har gått och burit på, blir det problem.

Jag vågar i dagsläget inte anlita varken webbdesigner eller webbutvecklare eftersom jag är rädd för att de ska tända på en del av mina idéer och lansera sina egna versioner, kanske redan innan min är klar (och därigenom missar jag chansen att vara först).

Dock vet jag att många nya tjänster inte byggs upp av en person. Trots det sitter de inte med anställda utan tar in utomstående människor/företag. Nu bör det nämnas att mina projekt ändå är hyfsat lågdbudget, jag lägger max ut några tusen på att utveckla ett projekt. Därför känns det lite overkill att ta kontakt med juridiska ombud och trixa med avtal.

Jag är säker på att ni har erfarenhet av det här, hur gör du?
Charlie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017