Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Webbhotell - Priset inte så viktigt

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-05-12, 23:05 #1
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Jag brukar försöka undvika den här typen av frågor på WN, eftersom jag inte är så insatt (stor risk att jag ställer dumma frågor alltså). Men min webmaster verkar inte ha så bra koll på djungeln av webbhotell, så det får bli en post i alla fall.

Jag har idag en webbshop på en dedikerad server som jag mest haft problem med. Jag tänkte byta till ett webbhotell där jag kan få bättre support och övervakning. Idag kör vi LAMP, så jag antar att det underlättar om det nya webbhotellet även har de konfigurationerna. Shoppen är gjord i php och mysql.

Priset är inte så viktigt. Det som är viktigt för mig är att allt fungerar som det ska och att webbhotellet inte har så mycket down-time. Jag vill även att servern ska stå i Sverige.

Följande måste finnas:
1. Mod-rewrite för att snygga till urlérna
(enligt min webmaster så är det tydligen ingen självklarhet att man kan skriva om urlér)
2. Egen IP
3. Jour-telefon 24/7

Vad gäller trafik så vet jag inte hur många GB jag behöver. Men jag måste ha GB nog för att klara ca tretusen besökare/dag. Och eftersom min webbshop innehåller mycket bilder så får det inte bli segt.

Priset är inte avgörande för mig. Men jag betalar så klart hellre mindre än mer. Jag har letat i tre-fyra timmar och jämfört lite hotell. Även läst mycket här på WN. Hade först tänkt mig Oderland, men blev lite fundersam nu när jag läste att de inte har någon riktig webbhall och att de bar har en uppkoppling från Bredbandsbolaget. Låter lite osäkert, tycker jag.

Väldigt tacksam för tips. Vad bör jag tänka på när jag flyttar min shop till ett webhotell? Priserna skiljer så mycket att jag undrar om jag kanske sitter och jämför äpplen med päron när jag letar webbhotell.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017